Avatar billede 01-jeller Juniormester
21. januar 2015 - 03:51 Der er 6 kommentarer

Intel i5 2500k

Hej

Jeg har overclocket min efterhånden gammel cpu. Sagen er, at jeg lige har fået en ny grafikkort: GTX 750 TI (factory OC). Grundlaget til denne køb var, at min tidligere GTX 560 kun understøtter to skærme og jeg har brug for 3. Så kravet til kortet var blot, at det skulle understøtte 3 skærme, være en smule bedre og bruge mindre strøm. Det er naturligvis tilfældet med mit nyt kort, på trods af det stadig ikke er en vild kort i forhold til diverse top modeler på markedet.

Overstående setup skal herunder bruges til spekulation i aktier handel (day trading) hvilket er grundet til, at jeg skal bruge 3 skærme og derfor er ydelse mere end tilstrækkelig. Især da jeg også har købt ssd harddisk, som jeg har installeret Windows på.

Men eftersom jeg har fået en nyt kort, som kan køre alle de nyeste spil på minimum "medium", så vækker det den gamle gamer i mig. Så selvom det aldrig har været hensigtet at jeg skulle spille på den blev jeg bidt lidt af det igen og har derfor overclocket min "Intel i5 2500k" fra 3.3 Ghz til 3.9 Ghz.

Det skal herunder siges, at det hele kører fint både i spil plus og hvad burn test angår.

Min korte og ene spørgsmål er: Hvor meget mere strøm (watt) bruger min cpu nu kontra før? (CIRKA!)

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 14:08 #1
overclocked 2500:

In the power consumption stakes, the i5-2500K proved to be highly energy-efficient, with the PC drawing only 76W from the wall when idle and 148W under load.

http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2011/01/03/intel-sandy-bridge-review/12

75watt idle (laver intet)
148watt (ved intens brug)
Avatar billede 01-jeller Juniormester
21. januar 2015 - 14:59 #2
Men overstående er jo ikke overclocket. Jeg er netop interesseret i at vide hvor meget den cirka "ekstra" bruger nu når den er overclocket fra 3.3 til 3.9 Ghz
Avatar billede 01-jeller Juniormester
21. januar 2015 - 20:40 #3
BUMB :)
Avatar billede 01-jeller Juniormester
22. januar 2015 - 22:36 #4
sidst bump inden jeg opgiver :D
Avatar billede ebe Praktikant
13. november 2015 - 10:10 #5
der en en tabel here.  http://www.overclock.net/t/1143524/i5-2500k-power-draw    du kan selv prøve at interpolere.
Avatar billede ebe Praktikant
13. november 2015 - 10:19 #6
men der er ikke megen mening i at overclocke cpu hvis du vil have mere ydelse i spil. du vil få mere ydelse hvis du overclocker din gpu