Avatar billede kingjean Juniormester
22. januar 2015 - 22:36 Der er 7 kommentarer

Windows 8 crash

Hej!

Jeg forsøger at hjælpe en veninde med hendes nyere Acer med Windows 8.

Hun fjernede det medfølgende antivirus og installerede et nyt. Herunder crasher Windows 8.

Herefter har vi prøvet;
- Den automatiske reparation, kan ikke reppe fejlen.
- Gendannelse til tidligere start, ej muligt der kommer en fejl.
- Jeg har kørt chkdsk C: /f, uden det hjalp noget.

Hun har nogle vigtige dokumenter, som hun desværre ikke har fået taget backup af. Nogen der har en ide til hvordan vi får reddet filerne... de er vigtige, så om vi skal køre en Alt+F10 efterfølgende er ligegyldigt.

På forhånd tak.

Mvh Jean og Mathilde
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 22:45 #1
Med en live cd  burde du kunne se stisystemet til Windows 8 og få kopieret filerne ud.
En live cd kan være Hirens Boot cd eller en lunux installations cd hvor du vælger at prøve Linux og køre det direkte fra cd eller usb hvis den er lagt på dette medie.
Hirens boot cd har udover MiniXp også en masse værktøjer man kan bruge hvis computeren bøvler
Avatar billede kingjean Juniormester
22. januar 2015 - 22:55 #2
Maskinen har ikke DVD-rom...  men jeg kan vel boote fra USB?
Avatar billede kingjean Juniormester
22. januar 2015 - 22:56 #3
Ok, sorry det skriver du jo.... :)

Jeg prøver at fixe noget på en USB-nøgle.

Tak for dit input indtil videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 23:22 #4
Velbekomme.
Du kan med fordel bruge Rufus til at klargøre usb så den bliver bootbar og klargøre Hirens på denne.
https://www.youtube.com/watch?v=dnRjxHKN6p4
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 23:23 #5
Avatar billede kingjean Juniormester
25. januar 2015 - 14:19 #6
Hej igen.

Jeg kommer kun hertil:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Hvor finder jeg den samlede fil jeg kan smide på USB'en?
Avatar billede kingjean Juniormester
25. januar 2015 - 14:21 #7