Avatar billede jthansen Nybegynder
05. februar 2015 - 17:54 Der er 11 kommentarer

Lægge engelsk sprog på windows 7

Hej

Jeg har en Windows 7 ultimate med kinesisk sprog.

Jeg har læst nogle guides om at man kan installere andre sprogpakker deriblandt dansk og engelsk.

Men når jeg går ind i windows update og søger "optional" kommer der ingen sprogpakker op. Jeg har prøvet at installere dem fra http://www.froggie.sk/ og de bliver installeret uden nogen fejl, men når jeg ind under regionale og sprog indstillinger kommer der ikke andre sprog end kinesisk frem.

Efter at have søgt lidt har jeg prøvet at gendanne windows update, men heller ikke det hjalp.

Er der nogen der har et par gode råd til om det kan lykkedes og i så fald hvordan.
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. februar 2015 - 19:47 #1
Har du nede ved uret (til venstre) et sprog ikon hvor der står sproget på.

Hvis, så tryk på det ikon så skulle der komme en menu hvor der nederst er et link hvor der står "language preferences, sprog referancer"

Klik på det link, så kommer der et vindue frem der kan du finde de sprogpakker der er, og undervejs har du muligheden for at vælge sprogpakken altså den der gør at du kan vælge systemets sprog.

JEG SKAL LIGE SIGE!
Jeg sidder for tiden med W8.1 og Windows 10, så jeg skriver ud fra hukommelse og ud fra menuerne på W10 som er på engelsk.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 19:51 #2
Ligger de ikke i de valgfrie opdateringer?
Det burde den gøre.
http://support.microsoft.com/kb/972813
Avatar billede jthansen Nybegynder
05. februar 2015 - 20:24 #3
Nej, der ligger kun 2 valgfrie som ikke har noget at gøre med sprog.  220661 det var lige præcis det link jeg har brugt.

Jeg tænkte om der kunne være et sted hvor man kunne være kommet til at slå det fra eller at det ikke understøttes når kinesisk er det eneste sprog.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 20:39 #4
Har du skjult opdateringerne til sprog?
Kan du ikke trykke på vis skjulte opdateringer?
Avatar billede jthansen Nybegynder
05. februar 2015 - 20:47 #5
Jeg har kigget efter skjulte opdateringer, plus jeg har lavet en hard reset af windows update.

Det skal siges at jeg ikke forstår noget kinesisk, så min fejlsøgning har bestået i at kigge på engelsk windows 7 samtidigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 20:53 #6
Ude i kontrolpanelet til Windows Update til venstre så burde gendanne skjulte opdateringer være den næst nederste. Men at se det i kinesisk sprog kan måske være svært :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2015 - 20:53 #7
Kan man oversætte teksten i Google translate så du kan se hvad der står?
Avatar billede jthansen Nybegynder
05. februar 2015 - 21:32 #8
Har været inde i den og her ligger intet.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. februar 2015 - 22:53 #9
Ved lidt googling om emnet lader det til, at der kræves den særlige Ultimate version af Windows 7 for at kunne skifte systemsproget. Alle andre versioner er låst til én sprogversion.

Hvis du er så heldig at have dén, kan du downloade det danske sproglag til Windows fra Microsofts hjemmeside.

Du kan også prøve at se, hvad der sker, hvis du vælger Kontrolpanel og klikker på den nederste mulighed ud for ikonet med "uret og jordkloden". I det følgende vindue er knappen, som kræver administratorretigheder funktionen "Installér grænsefladesprog". Dette gi'r dig mulighed for at installere en downloadet sprogpakkefil ved at angive filplaceringen.
Avatar billede rynke10 Novice
06. februar 2015 - 06:47 #10
Du kan tilkøbe stavekontrol til andre sprog, men skal selve sproget i Windows skiftes, skal det være en Engelsk Windows version. Jeg bor selv i Kina, så kender problemet alt for godt.
Avatar billede jthansen Nybegynder
06. februar 2015 - 07:03 #11
Hej Rynke10,

Tænkte nok, det var der problemet lå, men har bare ikke kunnet søge fra frem til det.

Tak for det.

Send gerne et svar