Avatar billede udige Novice
07. februar 2015 - 17:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 - sort skærm

Hej,
jeg kan se, at andre har bøvlet med noget lignende. Her er min situation:

Sønnikes bærbare (HP / windows 8.1) har sort skærm. Kan godt logge ind på hans konto, men derefter er der kun musen tilbage.

Har fundet ud af at starte op i safe mode (power+shift og genstart), har prøvet en enkelt ting derinde, men det løste ingen ting. Derudover synes jeg, at det er svært at orientere mig i det.

Kan se at der er en mulighed for (vist nok) både afinstallere ALT (inkl. windows) og så at (vist nok) bringe windows-versionen tilbage til udgangspunktet.

Det sidste var en mulighed, men er i tvivl om, hvorvidt det er det, der menes. Skal huske at sige at jeg ikke har nogen skive eller recovery. Maskinen er ny og jeg har ikke været opmærksom på at få lavet en recovery.

Jeg håber nogen kan hjælpe, sønnike er lidt nede:-(

PS: kan ikke regne det der point-system, som I kører med herinde, ud, så sig hvis jeg gør noget galt.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 17:53 #1
Recovery er indbygget i computeren. ( F11 under opstart )
https://www.youtube.com/watch?v=NBrBJ7sAqTo
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 18:02 #2
"PS: kan ikke regne det der point-system, som I kører med herinde, ud, så sig hvis jeg gør noget galt"

Der er også lidt kompliceret, men du beder den du mener har hjulpet dig, om at lægge et svar, derefter giver på point til den person.
Avatar billede udige Novice
07. februar 2015 - 18:19 #3
Problemet er løst :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2015 - 19:07 #4
hvad var galt? og løsning? bare hvis andre søger på samme problem - så slipper vi for et spg, og folk vil sætte pris på dit svar.

Og læg et svar - som du accepterer derefter - og spg er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 10:39 #5
Det kunne være rart at vide hvad der hjalp.
Avatar billede udige Novice
22. februar 2015 - 08:49 #6
Hej og undskyld, at jeg først får vendt tilbage nu. Der sker tit det, at når problemet er løst, glemmer man alt om, hvad man har sat i gang.

Jeg kan desværre dårligt huske løsningen, men jeg kørte et af de hjælpe- eller reparations-programmer, der er i Windows 8.1. Det tog en rum tid, men det hjalp. Alt var normalt, da vi startede op derefter.

Så jeg føler sådan set, at jeg selv løste problemet. Men tak for alle svar.

Mvh