Avatar billede rynke10 Novice
11. februar 2015 - 06:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Data fra andet ark

Jeg har et ark fra produktionen fra hver uge. Det samler jeg i et oversigts ark, s[ jeg kan sammenligne data fra de enkelte uger og lave en fin graf.
Jeg ville bare gerne kopiere mine formler, men det vil den ikke. Helt nøjagtigt har jeg en formel der hedder:

='[2015 Sanding Cloth Production Cost Calculation
week6---New.xls]Mast '!$C$3

hvor jeg henter værdien fra C3 i arket fra uge 6. Det vil jeg gerne kopiere og så bare ændre ugenummeret, altså det andet arks navn.
Hvis jeg gør det, vil den have mig til at udvælge arket og jeg får istedet et vindue hvor jeg skal åbne arket.
Er det muligt at kopiere formlerne, det er nemlig mange tal jeg henter fra hverty ark, uden at skulle udvælge hver eneste gang, for så vil ideen være lidt væk.
Avatar billede andera Novice
11. februar 2015 - 07:45 #1
Har lige testet det.
Du kan lave en søg og erstat.
CTRL+H week6 week7
Erstat alle
Hilsen
Avatar billede rynke10 Novice
11. februar 2015 - 08:37 #2
Det vil den heller ikke rigtig. Det var egentlig heller ikke det der var mit problem, jeg kan sagtens skrive uge nummeret selv. Problemet er når jeg vælger en ny fil, så vil den ikke acceptere at jeg bare skriver formlen ind, men jeg skal for HVERT FELT ind og vælge selve filen.
Det samme skete da jeg forsøgte med erstat. Hvis jeg en gang har valgt filen, så vil den godt gå med til det.
Eksempel. Jeg har oprettet en ny fil der hedder uge 9 og retter i formlen så den ser i uge 9. Det vil den ikke være med til og jeg skal vælge stien til filen igen.

Jeg har lavet det om så jeg nu skriver den fulde sti til filen, men det ændrer ikke noget. Men har jeg først udvalgt filen, så kan jeg godt skrive formlen ind næste gang uden at skulle udvælge igen.
Avatar billede rynke10 Novice
26. juli 2015 - 15:13 #3
Lukker