Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2015 - 07:29 Der er 4 kommentarer

.NET 4.5 på IIS 7

Hej
Jeg har en udfordring i forhold til test af en web applikation der er udviklet med .NET 4.5, da jeg af en eller anden årsag ikke kan få IIS 7.5 på Windows Server 2008 R2 til at se at .NET 4.5.2 er installeret.

Er der nogen som ved hvordan det kan komme til at virke?
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2015 - 07:56 #1
Har du kørt aspnet_regiis og sørget for at det er den rigtige version (x86/64bit)?
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2015 - 08:30 #2
Den version jeg har installeret er denne: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42642

Ifølge de vejledninger jeg har fundet, så skulle jeg have en mappe kaldet "v4.5" her: C:\Program Files (x86)\Reference Assemblies\Microsoft\Framework\.NETFramework

Men den har jeg ikke. jeg ved også at jeg skal køre aspnet_regiis fra denne placering, men hvis de filer jeg skal registrere i IIS mangler, så hjælper det vel meget lidt eller er det bare mig som er på det forkerte spor?
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2015 - 09:49 #3
Har løst det. Af en eller anden årsag skulle man køre aspnet_regiis -i fra denne mappe: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\

Det giver ikke rigtig mening, men hvis det er den måde Microsoft har tænkt sig at gøre det på, så må man jo bare gøre det på den måde.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2015 - 18:48 #4
.NET 4.5 bygger stadig paa CLR 4.0.