Avatar billede dadwizz Juniormester
13. februar 2015 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forstærket mobilt internet-signal

Sønneke er flyttet på landet med umulig kobberforbindelse. Han har derfor af ren nød måtte vælge mobilt bredbånd ved TDC, men med relativ lav hastighed. Jeg har derfor tænkt om det ikke er muligt at købe en forstærker eller en form for antenne til udendørs montering, hvor den jo bedre kan fange et godt signal.

Han har en Huawei usb-dongle til simkort.

Findes der noget brugbart?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2015 - 18:26 #1
det er ikke tilladt i dk, da boostere vil kunne genere andre mobiler i området.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2015 - 18:54 #2
Som der nævnes må det ikke boostes, men der er et alternativ..

Anskaf en router med mulighed for 3g/4g dongles (Vil oftere give bedre signal, da det kan placeres ret mange steder ifht en pc.. og så er flere enheder dækket ind)

Hvad er problemet med kobber delen da? Hvis det er, så kan han jo kontakte TDC om det, da det vidst er dem der ejer det meste hvis ikke alt..
Avatar billede dadwizz Juniormester
13. februar 2015 - 19:18 #3
Kobber kan kun levere under 0,5 mbit da det ligger langt fra centralen.

Okay hvis man ikke må booste - men kan man ikke få en eller anden form for antenne? - så er det lige hvordan man forbinder den til en usb-dongle??? :-D
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2015 - 20:55 #4
Hvad siger TDC? Og prøv og spørg dem indtil dette: http://tdc.dk/publish.php?id=30957

Lyder for mig mere som om kablet er slidt/beskadiget.. (Medmindre han bor ekstremt langt væk fra centralen)...
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2015 - 21:02 #5
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
15. februar 2015 - 16:34 #6
Jo der findes flere routere med mulighed for tilslutning af ekstern antenne, se f.eks. https://www.dustinhome.dk/product/5010794740/b593s-poynting-panelantenna