13. februar 2015 - 21:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BSoD

Hejsa!

Den her spørgsmål er sikkert stillet 1000 gange... Men kan seriøst ikke finde et svar præcis for det jeg ledte... Min computer er en Lenova stationær, som har fået BSoD (Blue screen of death) og her kommer spørgsmålet: Kan det hjælpe, hvis jeg sætter mit pc på fabriktilstand (Muligvis med en CD)? Kommer det til at hjælpe? Eller er der andre nemme måder, at gøre det på?

Undskylder for at denne indlæg ikke er særlig detaljeret...

Mvh Armros xD
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2015 - 22:17 #1
Hej Amros og velkommen til.
Hvilket system kører din computer?
Hvis du med det samme under opstart trykker gentagne gange på F8 kan du så få lov til at starte op i fejlsikret tilstand, og måske gendanne tilbage derfra?
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2015 - 23:20 #2
Hvad får dig til at tro, det er en virus?

Har der været andre og tidligere tegn på, at noget var ved at gå galt?
14. februar 2015 - 10:35 #3
Jeg kører windows vista busines... Jeg har prøvet at komme på fejl sikret tilstand og slette de programmer jeg ikke kendte. Jeg har prøvet at system genstarte computeren, men med ingen forskel. Computeren går direkte ind på BSoD på forskellige tidspunkter... Nogen gange kan jeg være inde i 5 min, uden problemer og andre gange sker det bare direkte når jeg starter windows normalt. Ja jeg kan godt komme ind på de der forslag når jeg klikker F8
14. februar 2015 - 10:39 #4
Altså, før i tiden har der altid været "trusler" mod min computer og flere gange fortalte Norton mig, at min computer er i stor fare. Når jeg skynder mig ind på Norton i normal start på windows, så kan jeg se så mange trusler og at jeg ikke har updated Norton i rigtig lang tid. Der står også at computeren er i stor fare. (Til milter)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 11:01 #5
Kan den køre i fejlsikret tilstand med netværk uden at gå i bsod?

At du ikke kan opdatere dit antivirusprogram er ikke godt.
Kommer tilbage om et øjeblik med noget du bør køre hvis muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 11:02 #6
Ps skriv tilbage i kommentar. Svar bruges kun i forbindelse med lukning af tråd til pointgivning.
14. februar 2015 - 11:06 #7
Oh okay... Der kommer ikke BSoD i fejlsikret tilstand
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 11:12 #8
I fejlsikret med netværk forsøges dette:
Hent og installer CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2015 - 11:14 #9
Det at du får bsod kan være et program der ikke virker rigtigt. Synes det er kritisk at dit antivirus ikke vil opdatere. Derfor #8