Avatar billede thomasdk1 Novice
16. februar 2015 - 00:52 Der er 23 kommentarer

HP G62-b39eo Recovery Problemer Win 7 Laptop

Da jeg brugte min laptop den anden dag, gik Windows pludselig ned (Blå skærm), da jeg startede igen fik jeg så besked om at computeren ikke var lukket ordentlig osv og jeg kunne starte i fejlsikret tilstand eller normalt. Jeg valgte at starte den normalt, men det ville den ikke, den fik igen blå skærm. jeg prøvede nu i fejlsikker tilstand og løse problemet men intet hjalp den ville ikke starte normalt.  Så prøvede jeg at gå tilbage til et tidspunkt hvor maskinen virkede, men det virkede heller ikke. Maskinen fik stadig blå skærm og ville ikke køre.

Nu fik jeg så taget kopi af alle vigtige data og tænkte så jeg ville lave en fabriks genetablering. Efter jeg havde tage kopi af data, startede jeg så recovery programmet, og det kørte fint i nogen tid og blev færdigt, men problemet var/er stadig det samme blå skærm crash. Jeg kom så i tanke om at jeg havde lavet nogen Restore cder, og ville prøve at bruge dem, men der var/er ikke nogen restore.exe filer på og maskinen kan ikke boote på dem ??. Jeg har prøvet f11 igen for at prøve recovery igen men det virker ikke mere. Nu vil maskinen overhoved ikke boote på C drevet, men kun på min Hiren`s boot Cd...

Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan selvfølgelig Skrive til HP Support og få hjælp der, men hvis jeg kunne gøre det selv, er det sikker hurtigt og nemmest ?

Er der noget jeg selv kan gøre nu ??

Tak for hjælp

VH Thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
16. februar 2015 - 12:38 #1
snakkede med hp support, og er nu ved at bruge mine restore Dvder til at gendanne fabriks indstilningerne , håber det virker denne gang :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2015 - 16:24 #2
Lykkedes det?
Avatar billede thomasdk1 Novice
16. februar 2015 - 18:43 #3
Nej desværre ikke :-( , da jeg Nåede til sidste dvd ca 90% færdig, kom der en fejl meddelelse "recovery manager kunne ikke fabriks gen indstallere laptop" kontakt hp support felkode Oxe0ef0003.  Så kunne man bare trykke videre og den prøvede at genstarte, men det kunne den ikke.

Jeg tror det måske er en fejl i grafikkort driveren.

det er den besked jeg fik fra suluto, da den først lavede BSOD

Bug check code: 0000003B

Probably caused by: atikmdag Driver

The SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION bug check has a value of 0x0000003B. This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2015 - 21:50 #4
Prøv at tjekke både harddisk og ram på computeren. Du har programmer på Hirens til dette.
Er der fejl i disse vil installation fejle.
Så det ville jeg have prøvet.
Avatar billede thomasdk1 Novice
17. februar 2015 - 02:09 #5
Ja prøver at gøre nogle tests

der er end til nu ikke noget der tyder på fejl På Hdd eller Ram

Må ringe til hp support igen i morgen og høre om de har nogen ideer.

evt fejl i grafik driver

ellers må jeg vel downloade en ny Windows , formatere hdd og instalere windows med den kode jeg har.

Surt at recovery lader sig standse af en mindre ?? fejl

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2015 - 15:45 #6
Ja det er det.

Jeg har downloadet en Windows 7, som der en multi version med stort set alle versioner i.
Jeg hjalp en her i en tråd med det, som fik det til at virke.
http://www.eksperten.dk/spm/1000221
Jeg havde selv ikke en nøgle med jeg kunne aktivere med så det var for mig kun en test, og en mulighed hvis jeg får en preinstalleret win7 i hænderne hvor der ikke er noget at falde tilbage på :-)
Avatar billede thomasdk1 Novice
18. februar 2015 - 21:46 #7
Har downloaded den Dvd-multi iso win 7

har prøvet med uni-USB installer og eicfg remover

men kan ikke få det til at virke.

Når man kører Setup, siger den bare error executing Program (5)

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2015 - 22:00 #8
Forstår jeg ikke. Jeg har hentet og forberedt min usb så den bliver bootbar med Rufus.
http://www.eksperten.dk/guide/1616
Og den virker perfekt.
Avatar billede thomasdk1 Novice
18. februar 2015 - 22:45 #9
Ok brugte ikke rufus, har prøvet nu med rufus men samme negative resultat. gør nok noget forkert, men da det ikke er forklaret, så er det svært.

Først laver jeg USB stikken klar med rufus

Så flytter jeg win Iso (dansk) Filen over ???
der næst eicfg remover over ??

og kører programmet ???

VH Thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
18. februar 2015 - 23:49 #10
Fejl når jeg prøver at eicfg remove

"ei.cfg not found.

Make Sure that the disc image is uncorrupted and that the file system is UDF, Not Joliet.

Nonsence for mig :-(

Vh thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
18. februar 2015 - 23:50 #11
Har set hvordan det gøres på Youtube, der er det jo ganske let, men her fungere det ikke.
Avatar billede thomasdk1 Novice
19. februar 2015 - 02:56 #12
Fik brændt en anden win 7 ned på USB stik (med rufus) og den kunne boote på den, fik slette den gamle partion, og lavet en ny. Der efter begyndte instalationen.

Desværre afbrød den efter ca 70 % pga en fejl og måtte afslutte.

damn

Vh thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2015 - 17:27 #13
Så er det kun hvor fejlen ligger? Er det fejl på mediet eller kan det være hardwaren der fejler?
Fik du lavet en test der sagde at hardwaren var i orden med Hirens?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2015 - 17:28 #14
Har også oplevet en usb oind der bare ikke var god til at boote på. Dette kan også være et problem.
Havde en som jeg ikke kunne bruge Rufus på, hvor jeg kunne klargøre den med Wintoflash:
http://wintoflash.com/home/en/
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. februar 2015 - 01:53 #15
Ingen fejl på harddisk, muligvis nogle fejl på Mem ved ikke hvordan det skal tolkes.

Fik disse 2 fejl når jeg prøvede forskelige veje at genetablere systemet.

0xe0ef0003
0xe0ef0001

Har skrevet til HP Support også for at få hjælp der, men der er nok lukket i weekenden.

Min Kones HP har været genetableret flere gange uden nogen problemer, så det regnede jeg også ville være tilfældet her

Jeg Håber at HP vil sende mig en DVD med nyt system på, så det kan reetableres, eller måske et link så jeg kan downloade det.

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2015 - 08:00 #16
Jeg tolker mem. som "memory" (ram)

Har du meget ram i den, så prøv at fjerne den som der meldes fejl på hvis du kan se hvilken der fejler.
Hvis ikke du kan se hvilken det er så prøv at køre på skift med ram klodserne når du enten tester dem eller prøver at installere.
Er man meget uheldig kan fejlen også ligge på bundkortet der styrer ram, men det er ikke det vi går ud fra i første omgang.
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. februar 2015 - 14:25 #17
Ja Kørte Windows Memory Diagnostic en gang til

de første 2 runs var der ingen fejl. Men fejl dukkede op i 3 og efterfølgende runs

Results  Pass  Test  Cache  Adress  Expected  Actual

1          3    Stride6  on  2c09efb8  00000000  00400000
2          4    Lrand    on  same      be219967  be619763

efter følgenede runs gav flere fejl på samme adresse, så der er problemer der. Hvad det så har af praktisk betydning ved jeg ikke.

Jeg er absolut ikke varm på at skille laptoppen ad og tage ram ud, jeg kan skrue på en normal PC, men har aldrig bygget/repareret en laptop.

der er 4Gb Ram fordelt på 2 slots  (Adata)

VH Thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
22. februar 2015 - 16:27 #18
Jeg Fandt en "gammel" Win Vista Premium Home DVD, nu ville jeg prøve at installere den.

Voila Intet problem færdig på ca. 45 min.

Men Jeg vil naturligvis helst have min Win 7 tilbage som da den blev købt.

Der er også problem med drivers, da de ikke er til vista.

jeg har prøvet at downloade nogle driver til den , så den kan komme på nettet. vil prøve om det dur.

Vh thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2015 - 16:58 #19
For at komme ind til ram, skal du løsne tre skruer og tage panelet af:
https://www.youtube.com/watch?v=71DwUuoRfc0
Herefter burde der være adgang til dem.
(Ps skru lidt ned for lyden da den video er kedelig at høre på)
Ram klodserne er de blå midt i billedet.
Avatar billede thomasdk1 Novice
24. februar 2015 - 02:42 #20
OK tak, ser ikke så svært ud, troede jeg skulle skille hele kabinettet. Vil først prøve at køre nogle memory test efter vista installationen , computeren har kørt fint i dag, ingen problemer.

Stadig intet nyt fra HP support

kan man ikke downloade en Win7 fra microsoft, ville være godt at få mit rigtige OS tilbage igen

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2015 - 08:16 #21
Får man fejl på ram kan en installation sagtens fejle. Så først når dette er i orden kan kan du kassere den multi dvd du har lavet. Jeg har installeret med min (for sjov) 3 gange med held.
Avatar billede thomasdk1 Novice
25. februar 2015 - 16:37 #22
har nu fået svar fra Hp support

først ville de have at jeg opdaterede drivers (på deres support side) Det fungerede ikke (der skete ingen ting) muligvis fordi der nu er en anden windows på maskinen (Vista)

Så ville han også gerne undersøge HDD og Ram

HDD var godkendt

Ram Undersøgt med deres "run-in-test" og gav også godkendt ??

Nu spekulere jeg på om jeg skal forsøge at restore systemet igen ??
måske virker det denne gang ?

Eller prøve at instalere win 7 og se om det går.

HP vil hvis de skal sende recover Dvd up have ca. 500 kr. Hvilket naturligvis ikke kan accepteres.

VH Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2015 - 16:58 #23
Nej det er vilde priser for noget der burde koste en tiende del :-(

Ved ikke om de forskellige programmer man tester med kan få forskellige resultater??
Ved du hvilken ram klods der meldte fejl da du selv testede?