Avatar billede theemed Nybegynder
17. februar 2015 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Modul opbygge et ark

Hej

Jeg skal oprette et eller flere ark, der har det samme indhold, dog har de forskellige proceser.

Min intention er at oprette en rulleliste der varriere fra 1-20 og alt efter hvilket tal jeg vælger, skal det antal proceser være være tilgængelige i mit ark. SÅ ledes der altid kan tilføjes en, eller fravælges en.

Jeg vil lave en "master" skabelon hvor jeg kan tilføje og vrage indhold og det skal styrer de andre moduler.

Håbet er, at der samtidig kan bibeholdes "funktionerne" fra de oprindelige celler.

Jeg har uploaded et billede der illustrere det bedre.

Spørgsmålet er, om dette kan gøres med en funktion i excel eller der skal skrives vba?

https://billedeupload.dk/images/oO4Mn.png
Avatar billede jens48 Ekspert
17. februar 2015 - 13:32 #1
Den simple version: Du gemmer blot kolonnerne der ikke skal bruges. Det kan gøres med en makro, der aktiveres med "rullegardinet". Cellelink for rullegardin =A1:

Sub HideColumns()
Range("D1:BI1").EntireColumn.Hidden = False
Range(Cells(1, 1 + Range("A1") * 3), Cells(1, 60)).EntireColumn.Hidden = True
End Sub
Avatar billede theemed Nybegynder
20. februar 2015 - 12:13 #2
Tak for dette (Y) !
Avatar billede jens48 Ekspert
20. februar 2015 - 12:36 #3
Hvis det skal forstås sådan at du kunne bruge, får du her et svar