Avatar billede 275o Nybegynder
17. februar 2015 - 13:54 Der er 1 kommentar

Læse/skrive rettigheder duer ikke.

Hej guys.

Jeg sidder som administrator på en forskningsafdeling.

De arbejder en del i SAS, og har personlige mapper på et drev.

Fra et tidspunkt kunne vi pludselig ikke tildele folk skriverettigheder til deres mapper, på trods der var flueben i fuld kontrol.

Den eneste måde folk kan få lov at skrive på drevet er, hvis man højreklikker på drevet og vælger advanced sharing, og giver gruppen rettigheder den vej. Det er bare ikke så godt, da de så kan overskrive hinandens filer. Jeg lukker hele afdelingen hvis de ikke kan skrive, så vil gerne have lidt input udefra :)
Det er server 2008.

Mange tak
Avatar billede martens Guru
17. februar 2015 - 15:04 #1
Hvorfor på drevet ?

Er det ikke på mapperne du vil give de enkelte rettigheder ?

Add den enkelte bruger til deres respektive mappe og fjern Users og giv den enkelte bruger rettighed
Del så mappen .. eksempelvis med brugerens navn ( god idé ) ...

Du har vel ikke været her inde "og pille"  Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings