Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 13:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skifte mellem stående og liggende sider ved brug af sektion

Hejsa!

Jeg sidder og er ved at lave nogle brevflet.
Jeg vil så gerne have, at side 1 står op og side 2 ligger ned, men når så brevet starter til en ny person, så skal den tælle side 1, og derfor stå op, og næste side ligge ned og så fremdeles.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 13:28 #1
Måske burde jeg vise hvad den gør:

Person 1
Forside (sektion 1 - Stående)
Bilag (sektion 1 - stående)

Person 2
Forside (sektion 1 - Stående)
Bilag (sektion 2 - Liggende)

--
Det jeg gerne vil have er at den laver det sådan her:
Person 1
Forside (sektion 1 - Stående)
Bilag (sektion 2 - Liggende)

Person 2
Forside (sektion 1 - Stående)
Bilag (sektion 2 - Liggende)

Person n
Forside (sektion 1 - Stående)
Bilag (sektion 2 - Liggende)
18. februar 2015 - 13:39 #2
For at skifte mellem stående og liggende i samme dokument, skal du indsætte sektionsskift mellem siderne.
Sidelayout->Skift->Sektionsskift
Hvis sideskiftene er indsat kan du enten vælge Sektionsskift, fortløbende
eller slette sideskiftene og indsætte Sektionsskift, ny side.

Husk at der skal være et sektionsskift mellem de flettede dokumenter. Indsættes i toppen eller i bunden.
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 13:43 #3
Det har jeg også gjort, og det virker også hvis jeg kun printer på 1 person ad gangen, men når den op på mere end 1 person, så står alle siderne op, undtaget den aller sidste.

Hvordan får jeg den til at "genstarte" ved den man kan kalde "side 1"/forside til hver person?
18. februar 2015 - 13:47 #4
Som jeg skrev ovenfor er det vigtigt at side 1 starter med et sektionsskift, eller kører den videre med den orientering, der er valgt sidst på side 2.
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 13:58 #5
Jeg skal lige forstå

Side 1:
Sektions skift
[Indhold]
Sektions skift
Side 2:
[Indhold]

Er det korrekt?
18. februar 2015 - 14:14 #6
Side 1:
Sektions skift, fortløbende
Valg af orientering
[Indhold]
Sektions skift, næste side
Side 2:
Valg af orientering
[Indhold]
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 14:29 #7
Erikjuul, jeg ved ikke om det er vigtigt, men jeg bruger det brevflet som hedder "adresseliste".

Den metode du skriver giver dette

Person 1
Side 1 - Stående , sektion 1
Side 2 - stående , sektion 2
Side 3 - Stående , sektion 3

Person 2
Side 1 - stående , sektion 4
side 2 - stående , sektion 5
side 3 - liggende , sektion 6

Hvor der så på hver side kun er en enkelt adrese, hvor der før var en liste med 3 (i ovennævnte tilfælde)
18. februar 2015 - 14:40 #8
Hvis du vælger
Vis->Kladde
får du vist stiplede linjer for hhv. sektionsskift og sideskift.

Sørg for at der ikke er overflødige skift indsat.

Forstår ikke det med 3 på hver side. Ville du ikke udskrive 2 sider for hver person?
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 14:57 #9
Jeg har lige fået oprettet sådan jeg kan uploade :)

https://www.dropbox.com/sh/bw1qadjjad312a9/AAC9H_BTpL3SbDeyQ-ZMGonWa

Der har jeg 3 filer:
Arket jeg fletter fra
Filen med indholdet
Resultater som viser at alle sider, undtaget den sidste står op.
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
18. februar 2015 - 15:05 #10
Erikjuul: I den jeg sidder med (og lige har linket til) er det samme person som har flere ting der skal listes og nogle personer kan jo godt have flere uni-fag, så det fylder mere end en liggende side, derfor vil jeg gerne have alle de sider med listerne på til at ligge ned, uagtet hvor mange der er, men selve "velkomstbrevet" til at stå op :)