Avatar billede loffy Novice
18. februar 2015 - 14:08 Der er 6 kommentarer

Slet din enhed fra find iPhone, hvorfor?

Ja ganske kort, jeg har lige sendt min iPhone ind til reperation og får at vide at jeg skal slette min enhed fra funktionen "find iPhone" men hvorfor skal jeg det?
Jeg bliver jo næsten paranoid.. ;)
Vil de skjule for mig hvis de får den op at køre igen? Og hvad ville meningen være i det?
Er der nogen der kan give mig et retfærdiggørelse svar? Eventuelt nogen der selv arbejder eller har gjort inden for feltet?
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. februar 2015 - 14:39 #1
Det er helt standard. Man kan bl.a. ikke umiddelbart gendanne fabriksindstillingerne på en nyere iPhone, hvis "Find My iPhone" er enabled.

Se f.eks. afsnittet "Do I need to turn off Find My iPhone before having my device serviced?" i nedenstående link:
http://support.apple.com/en-us/HT201365
Avatar billede loffy Novice
18. februar 2015 - 14:55 #2
Det er jeg netop heller ikke interesseret i at de gør.. Hvis de har nogen mulighed for at komme i kontakt med mit indhold igen vil jeg gerne have den tilbage med mit indhold.. Jeg nåede ikke at tage backup af den før den døde..
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. februar 2015 - 15:06 #3
Så må jeg sige pas. Har ikke selv en iPhone (og har derfor sjovt nok heller ikke haft den sendt til reparation). Det var bare det svar jeg kom frem til, da en af mine venner stillede samme spørgsmål :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2015 - 19:40 #4
Gå ind på www.icloud.com log-in med dit apple id, derefter vælg find min iphone, vælg den iphone der er tale om, så er der 3 valgmuligheder 1. Ring 2. Lås 3. Slet - Vælg slet
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2015 - 20:46 #5
Du skal slette den fra icloud fordi at de skal kunne teste iphonen og det kan de ikke når den er låst på icloud
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. juli 2015 - 13:26 #6
Som stadard SKAL dette gøres når den sendes til reparation.
Alt det der med - det vil jeg ikke have - det kan du godt glemme :-)

Jeg mener også at efter reparation så opdaterer dit software og nulstiller ofte tlf (Det har de gjor de gange jeg har sendt ind)- de mindre fejl ofte er bruger skabe :-)

Følgende skal gøres fra en PC (ikke MAC, men mindre det er samme apple id):

www.icloud.com
login ind
der finder du find min iphone