Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
19. februar 2015 - 12:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til projektuge.

Hej, vi er to drenge, der har projektuge. Vi har valgt emnet hacking. Her er vores spørgsmål! :D

Hvorfor hacker du?
Hvordan fandt du ud af at hacke?
Hvornår begyndte du?
Hvorfor begyndte du?

Vi håber i gider at bruge jeres tid, på at svare vores spørgsmål! ^.^
Avatar billede cht22 Professor
19. februar 2015 - 12:29 #1
Jeg hacker ikke, så jeg kan ikke besvare jeres spørgsmål.

Jeg kan eventuelt fortælle hvorfor jeg ikke hacker. Er det noget i vil have svar på?
Avatar billede ekspertt Praktikant
19. februar 2015 - 14:49 #2
Ingen vil ikke bruge deres tid på to unger der keder sig. Disse spørgsmål er ikke til en projektopgave.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 22:58 #3
Der er 2 grunde til at hackere hacker:

1) de er unge og ved intet om det, og det er spændende at udforske og finde ud af. de bliver fanget af at gå ind på naboens computer, eller snyde med karakterer på skolen, eller kopiere folks billder.
ungdom, spænding, udfordrin ved at lære sådan noget teknisk som hacking.

2) så er der de voksne hackere. de gør det fordi de kan. de har lært det for mange mange år siden, ved at cracke gamle spil, og de lærte at programmere, og de lærte om computertech, og så VED man hvordan man gør.

nogle hackere er kriminelle og stjæler oplysinger som de sælger, eller de stjæler industrihemmeligheder, eller sågar penge fra banken.

nogle arbejder som sikkerhedseksperter, og holder hackere VÆK :)

og nogle laver dobbeltvirksomhed, de arbejder i en virksomhed som sikkerhedsekspert, og samtidig tjener de penge i den kriminelle underverden med at stjæle/sælge.

ret ofte når store meget sikkerhedstunge ting bliver hacket, så er det et insider job. det er kun muligt at hacke virksomheden hvis man VED hvordan den er skriet sammen i sikkerheden. de skal vise hvor hullerne er, og dem kan man ikke undersøge udenfra. derfor kommer den nødvendige viden INDEFRA, nogen sladrer, eller arbejder der.

for at svare punkt 3 og 4,
se, jeg hacker ikke.. men jeg kan godt.

hvorfor ?
jeg lærte helt naturligt for 30 år siden, hvordan man fjerne kopibeskyttelse fra gamle commodore 64 spil. jeg blev en god programmør, og tog uddannelse. det er bare noget man lærer.

jeg lærte at bryde ind i programmer, og finde deres beskyttelse, eller lave ekstraliv i spil, trainer/cheat, fordi det var sjovt!

er det svar nok ?

jeg kan fortælle, alle de sejeste hackere derude, dem som ingen har en chance imod, de har lært det på den måde. det er mest gamle crackere, der har brudt beskyttelse på pc spil osv.  de bryder alle programmer op og laver en fri kopi. de gør det fordi det er en LIVSSTIL.. de har jo gjort det siden de var 14..

og nogle af dem, er blevet "onde", de stjæler nu dyb ehemmeligheder, for megastore beløb.  til "onde" købere.

:)
Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
20. februar 2015 - 09:08 #4
Tak skal du have! ^.^