Avatar billede Jolles Professor
25. februar 2015 - 22:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

brevfletning, xls-database, ændre indførsler fra lodret til vandret

Har fået et regneark, hvor adresserne står sådan:
navn
adresse
postnr...osv

Det skulle gerne ændres til
navn - adresse - postnr......
så jeg kan bruge det til brevfletning.

Kan det lade sig gøre teknisk?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2015 - 23:33 #1
Lige en hurtig metode, det kan sikkert lave meget mere smart, men det har jeg ikke tid til lige nu. :-)
http://gupl.dk/720147/
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. februar 2015 - 06:32 #2
En lille udbygning af vejmands

http://gupl.dk/720150/
Avatar billede Jolles Professor
26. februar 2015 - 23:13 #3
Tak I venlige hjælpeånder. Jeg forstår slet ikke regnearkene, da jeg ikke er matematisk begavet, men vil eksperimentere lidt ed det i morgen.
Hvordan gør jeg med point til to fortræffelige svar? Vejmand var jo sådan set først, men xl-entusiast (jeg er selv ret vild med xl) bør også "belønnes".
Kan I slå sten-saks-papir om, hvem der skal honoreres?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. februar 2015 - 23:25 #4
Velbekomme. Du venter bare med at acceptere, indtil vi begge har sendt et "Svar".
Så sætter du bare flueben ved os begge, og accepterer, så deler vi pointene. :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
27. februar 2015 - 06:20 #5
OK.