Avatar billede hakio Novice
03. marts 2015 - 08:38 Der er 2 kommentarer

Yder Microsofts fortsat support for IE8 på Windows XP

Microsofts extended support for Windows XP stoppede 8. april 2014, jf:
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/lifecycle

Microsoft kommunikerede i sidste halvdel af 2014, at support for IE7, IE8 og IE9 stopper endeligt 12. januar 2016, som en del af ændringer til hele deres IE support lifecycle.

Ang. supporten for Internet Explorer gælder, at den "...follows the Support Lifecycle policy for the product on which it is installed."
http://support.microsoft.com/gp/Microsoft-Internet-Explorer

Af dette kan jeg konkludere, at:

- Support for IE8 på Windows XP stoppede 8. april 2014, da den underliggende platforms support stoppede her.
- Support for IE8 på nyere Windows-versioner, fx. Vista og 7, følger den gennerelle IE8-support der stopper 16. januar 2016, da de underliggende platformes support løber længere.

Er ovenstående antagelse korrekt?

På forhånd tak for hjælper herinde!

Vh.
Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2015 - 10:08 #1
der vil måske nok komme vigtige fejlrettelser - og det er da fint hvis man skal bruge et år mere på at rette sine systemer ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2015 - 17:13 #2