Avatar billede andera Novice
10. marts 2015 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme til login skærm

Når jeg tænder for min Windows 8.1 PC står den med den farverige skærm og uret går, men tastatur og mus er ikke aktive så jeg kan ikke komme frem til Logo billedet.
Har bemærket at tastaturet virker så jeg kan komme ind i bios under bios opstart, men Windows har ikke kontakt til tastatur og mus. Surt show at se på en farverig skærm hvor uret går.
Er der mon nogen af jer eksperter som har prøvet det og ved hvordan jeg kommer videre.

PfT

Hilsen Klaus
Avatar billede delakuer Nybegynder
10. marts 2015 - 18:32 #1
Jeg havde engang lignende problem med en ældre computer, og der virkede det at sætte et gammeldags tastetur til, altså en af dem med lille stik og grøn stik for mus :)
Avatar billede andera Novice
28. marts 2015 - 08:23 #2
Købte et tastatur med ledning stadig usb det hjalp ikke.
Fandt ud af at der er et usb problem - den siger portnulstilling lykkedes ikke. Fjernede den defekte enhed i enhedshåndtering og fandt den igen. Nu ser det fint ud.
Men det sker nok igen at den usb fejl forhindrer Windows i at fange mus og tastatur. Hvad gør vi nu ?
Avatar billede andera Novice
31. marts 2015 - 22:26 #3
Det var min usb radio mus, som forvirrede Win 8/8.1 så den afviste nulstilling af port og gav fejl 43.
Efter at have taget musen af og udskiftet den med en usb med ledning, er problemet løst.