Avatar billede clus Nybegynder
11. marts 2015 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php Preg_match live dollarkues

Hej

Jeg vil gerne hive live dollar kursen ud af en side, så jeg kan bruge den videre i mine beregninger i PHP.

Siden hvor jeg gerne vil have dollarkursen er
http://www.valutakurser.dk/currency/Showrealtime.aspx

her ønsker jeg så den aktuelle uddbudspris

nogen der kan hjælpe, jeg er på bar bund. :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2015 - 12:00 #1
Hvis ikke du kan finde det i en xml, så skal du bruge noget der kaldes screen scraping.
Det er at hente hele siden og så løbe den igennem og finde det styk "kode" du ønsker retur.
Avatar billede clus Nybegynder
11. marts 2015 - 15:01 #2
Det kan jeg desværre ikke, det er kun gårsdagens lukke kurser
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2015 - 15:11 #3
Hvor meget php kan du selv?
Og hvor meget ønsker du selv at lave ?
Avatar billede clus Nybegynder
11. marts 2015 - 15:39 #4
Jeg har det hele klar.... mangler kun at have fx. en linie med preg_match...... og så den aktuelle kurs ud i en $dollarLive

Resten af beregningerne har jeg lavet lige pt med gårsdagens lukkekurs - jeg vil bare gerne kunne bruge LIVE kursen i stedet. Det er denne jeg ikke kan finde ud at hive ud af
http://www.valutakurser.dk/currency/Showrealtime.aspx
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2015 - 15:50 #5
Så du har "hentet" siden og har hele "html-delen" i en variabel?
Avatar billede clus Nybegynder
19. marts 2015 - 08:09 #6
Hej... indtil videre har jeg følgende....

$dollarlivefile = implode('', file("http://www.valutakurser.dk/currency/Showrealtime.aspx"));

preg_match("USDDKK(.*?)]", $dollarlivefile, $dollarmatches);
$dollarlive = trim($dollarmatches[1]);

echo $dollarlive;

men jeg får det ikke til at virke....

jeg har også det som $dollarlive skal bruges til videre i mine beregninger
Avatar billede clus Nybegynder
10. juli 2015 - 05:13 #7
den kommer vist ikke videre