Avatar billede metrodk Nybegynder
12. marts 2015 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billede url crawling fra kolonne i excel

Hej.

Er der nogle muligheder for at crawle en række billede URL´s i en excel fil (typisk en kolonne) for at tjekke om disse er valide?

Og enten komme med output fil (med række henvisning) / markering af felter (farve eller lignende) / eller anden måde kan danne sig et fint overblik over hvilke billede url´s der netop ikke er valide.

Derudover skal der også kunne tjekkes på specifikke billed URL extentions.
Som udgangspunkt vil det være *.jpg, *.png og *.gif som kræves som valide.
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. marts 2015 - 17:37 #1
Hvis det må laves i andet end VBA, f.eks. så du uploader til en hjemmeside, er det noget jeg godt kan lave for dig.

Det er dog noget jeg tager mig betalt for, så skriv en mail til eksperten@mdevelopment.dk, så kan vi eventuelt snakke videre der, såfremt jeg har fanget din interesse.
Avatar billede metrodk Nybegynder
13. marts 2015 - 08:47 #2
Som udgangspunkt ville det måske nok være bedst at køre det "lokalt" eksempelvis via VBA, men vil gerne høre en lille smule mere om hvad det var du havde forestillet dig.
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. marts 2015 - 16:01 #3
Jeg ville lave det så du uploadede din fil til en hjemmeside. Denne hjemmeside kigger så dilen igennem, og kontrollerer om billederne er valide. Slutteligt får du en fil retur, hvor alle de ugyldige er farvet røde.

Det hele beskyttet så kun du har adgang.

Kontakt mig gerne via mail, så kan vi fortsætte der.
Avatar billede metrodk Nybegynder
11. maj 2015 - 07:35 #4
Løsningen droppet.
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. maj 2015 - 18:24 #5
Du har fundet et alternativ? Hørte i hvert fald aldrig fra dig.
Avatar billede metrodk Nybegynder
12. maj 2015 - 09:23 #6
Nej som jeg skrev, droppede vi at få denne funktionalitet..