Avatar billede bat1234 Juniormester
14. marts 2015 - 11:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Eksternt grafikkort

Hej,
er der nogen der ved om der findes et godt og kraftigt eksternt grafikkort til en bærbar. Jeg har allerede et eksternt grafikkort men det er ikke kraftigt nok. Det sidder i USB 3-porten og giver grafik til Display Port. Jeg bruger det fordi jeg har en 32" skærm med en opløsning på 2560x1440. Det virker fint men lagger lidt. Jeg har altså brug for et der er noget kraftigere. Findes det?

vh
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 13:30 #1
Hvad hedder den du har nu?
Avatar billede bat1234 Juniormester
14. marts 2015 - 14:26 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 15:10 #3
Grunden til den lagger er du sikker på at det bunder i det kort du har sat i?

Har du tjekket joblisten når du streamer om cpu og ram har ydelse til overs? Kører de højt oppe i ydelse skal der ikke meget til før det lagger.
Avatar billede bat1234 Juniormester
14. marts 2015 - 16:08 #4
Nej, det er jeg ikke sikker på.

Når jeg streamer HD fra youtube bruger den 20-30% processor kraft, og 4gb ud af de 8gb jeg har.

Når jeg bruger den applikation jeg normalt bruger, saxo trader 2, så bruger den mellem 0-60% processor kraft, og 4gb ram.

Den har en i7 processor. Og 8gb ram.

Men det er altså saxo trader 2 jeg synes der lagger lidt for meget. Måske kan det program bare ikke reagere hurtigere. Specielt ved så høj en opløsning. Ellers ved jeg ikke hvad der kan være årsagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 16:28 #5
Har du prøvet at deaktivere nogle af de opstart programmer der starter med Windows.
Synes lige at 4 gb load er en del.
Er taskbar i nederste højre hjørne lang?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2015 - 16:31 #6
Til sammenligning bruger ca 1.5 gb ram for at streame fra Youtube med min pc.
Avatar billede bat1234 Juniormester
14. marts 2015 - 16:39 #7
Der er ikke rigtig noget at deaktivere.

Taskbarlisten er meget kort. Der er kun lige det nødvendige.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 07:40 #8
Så lidt på en side med et kort der havde en større opløsning end den du refererer til, men det er jo ikke en garanti for at den er bedre, så derfor har jeg ikke lagt link på den. Den kostede også en 2-200 kr mere end den du havde købt.

Jeg er ikke selv gamer, og derfor så håber jeg der kommer sådan en forbi der lige kan vise dig hvilken du skal bruge. Jeg vil ikke linke til noget jeg ikke er sikker på. Håber du forstår?
Avatar billede bat1234 Juniormester
15. marts 2015 - 16:55 #9
Ja det kan være der  kommer en gamer forbi der lige kender en god dims. God pointe.
Men læg bare linket alligevel, det sker der ikke noget ved. Lyder interessant uanset.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 18:04 #10
Fandt andre kort nu. Må have søgt på en anden måde.
Her er den jeg føler yder mest
http://www.proshop.dk/Grafikkort/StarTech.com-USB-3.0-to-4K-DisplayPort-External-Multi-Monitor-Video-Graphics-Adapter-ekstern-videoadapter-2469114.html

Men igen vil jeg mene du bør lade andre vurdere mit forslag også hvis de vil det.
Avatar billede bat1234 Juniormester
16. marts 2015 - 15:10 #11
Fint du lagde linket. Lige præcis den understøtter dog ikke 2560x1440 som jeg skal bruge, men jeg kiggede så på startech.com og fandt denne i stedet:
http://www.startech.com/AV/USB-Video-Adapters/USB-3-to-Displayport-Video-Card-Multi-Monitor-Adapter-2560x1600~USB32DPPRO

Den understøtter 2560x1440, men spørgsmålet er om den er ret meget bedre end den jeg har. Jeg venter lidt og håber der kommer nogle skærmnørder forbi med en smart løsning :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2015 - 17:18 #12
Lyder som en god ide :-)