Avatar billede fire-fox Nybegynder
14. marts 2015 - 15:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opdatere en row med info fra et andet row

Hej!

Jeg har en en database hvor jeg gerne vil have info fra et andet row hvor den skal opdatere med navnet "-navn1" hvis det er tilfældet skal den tilføje en sektion navn til et andet row ?

Håber i forstår hvad jeg mener...
14. marts 2015 - 18:01 #1
Desværre nej, jeg har ikke forstået problemstillingen.  Jeg går ud fra, at du taler om en tabel i en mysql database.  Og er der tale om en UPDATE operation, noget med "UPDATE mintabel SET navn = 'navn1', sektionnavn = ???? WHERE ????  Prøv at vise tabellen og fortæl mere om hvad du vil opnå.
Avatar billede fire-fox Nybegynder
15. marts 2015 - 14:56 #2
Fik det løst ved at bruge hovedet lidt :)
15. marts 2015 - 17:34 #3
Til lykke med det.  Så er det ofte godt at fortælle hvad løsningen var, til brug for andre brugere af Eksperten der måtte have lignende problemer.  Og du sørger vel for at lukke spørgsmålet igen (med eget svar) ikk?
Avatar billede fire-fox Nybegynder
15. marts 2015 - 18:38 #4
Lavede en :

UPDATE database SET Section='???' WHERE SUBSTRING_INDEX(???, '-', -1) = '???' AND Section = '???';