Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 15:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med geninstall af Itunes på Win7/64bit home

Nu har jeg vist snart prøvet alle forslag ang afinstall/install af Itunes uden held.
Ryddet regedit for itunes mapper/filer.
Ryddet sys filer med cleanmgr.
Fjernet itunes via kontrolpanel.
Install og kørt ccleaner.
Slettet apple mapper under programmer og programmer(x86)+ i command files.

Prøvet et utal af gange at afinstall og install både ny vers af itunes og ældre version.

Under selve install siger den noget med: apple mobile device service failed to start. Verify that you sufficient privileges to start system services. - denne ignorere jeg for at komme videre i install.
Når den er færdig m install og skal starte op kommer flg 2 fejl:

Itunes was not installed correctly. Please reinstall itunes - error 7(Windows error 193)

iTunesHelper was not installed correctly. Please reinstall itunes - error 7.

nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - så HJÆLP...
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2015 - 15:11 #1
Højreklik på installationen og kør som administrator...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 16:22 #2
Jeg har deltaget i en tilsvarende tråd før, hvor der var problemer med Itunes.

Løsningen her var at afinstallere alt der har med Apple programmer at gøre på computeren og så installere Itunes igen.

Programmer som Quicktime player-Bonjour tjeneste og Apple software update, kan lave ballade og spærre for installering
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 16:23 #3
Fjern programmerne med Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc hvis dette kræves.
Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 16:46 #4
Af en ell anden årsag står itunes ikke blandt programmer i revo_uninstaller!!! - men er som en genvej på mit skrivebord og i programmer under kontrolpanel??
Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 16:50 #5
har jeg prøvet mange gange...
Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 16:54 #6
har også install som admin flere gange samt afistall alle apple-ting såsom bonjour, apple software, mobile devices o.l.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 17:04 #7
#4 Det er så sikkert fordi du har prøvet at fjerne programmet manuelt ved at fjerne mapper mm. uden at bruge almindelig afinstallation.
Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 17:23 #8
jeg har brugt alm afinstall via kontrolpanel først til itunes,software updates, mobile devices og bonjour i nævntee rækkefølge, herefter har  jeg fjernet apple mappen i progammer og programmer(x86). men lige nu har jeg ikke afinstall noget, så den burde vel egentlig findes i revo-uninstall??
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2015 - 17:49 #9
Prøv en system gendannelse til inden du lavede rod :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 17:50 #10
#8 Nej ikke hvis programmet ikke er korrekt installeret.
#9 God ide hvis muligt :-)
Avatar billede dorte123 Juniormester
21. marts 2015 - 21:20 #11
#9, #10: Har prøvet med systemgendannelse. De fleste tidspunkter er fra de sidste 2 dage hvor jeg har arb. med itunes. Var et tidspunkt fra 2012 som jeg prøvede uden held.
Så nu står jeg her....
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2015 - 21:40 #12
Din pc trænger vel ikke til at blive geninstalleret?
Blot fordi du har rodet i en del ting og synes vi har været rundt omkring det man plejer i sådan en situation her..
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2015 - 21:42 #13
Følg denne guide evt: https://support.apple.com/en-us/HT201668

De nævner at installationsfilen kan lave en reperation af Itunes.. Der er os mere..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2015 - 08:33 #14
Jeg er enig med blueeyez. Har man først været inde i registeret og rodet her også, så vil det blive yderst svært at komme tilbage. Formoder du ikke har taget en backup af rigisteret før du startede, så det bliver svært at regenerere noget man kan arbejde videre fra.
Avatar billede dorte123 Juniormester
25. marts 2015 - 16:00 #15
Nå nu er jeg på banen igen. Jeg har arb. med flere ting uden held.
Jeg har en extern harddisk hvor jeg har en gl. sikkerhedskopi/systemgendannelse ell hvad det ny er.... er lidt usikker. Ikonet er en hardisk med en cd/dvd og en grøn nedadgående pil på.
Er lidt usikker på om jeg tør prøve at starte den.... fordi.. Hvis jeg kører den fra denne harddisk vil den så blive ved at kunne læse på harddisk hvis den booter.... det her kan i godt høre jeg virkelig heller ikke har forstand på, så nu kommer i ind i billedet igen.
Jeg kan via stifinder finde harddisken og filen og højreklikke, vælg indstilling for gendannelse, herefter spørg den om jeg vil gendanne fra denne sikkerhedskopi, så kan jeg hvis jeg tør vælge gendan filer.
Har i en ide til hvor meget den gendanner - er det Windows og alt..??
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2015 - 17:53 #16
Ikke det fjerneste.
Vil dog påpege at du bør lave en kopi af alle filer, i tilfælde at noget går galt. Altså blot kopiere alle filer over på en anden ekstern fx..
Avatar billede dorte123 Juniormester
06. maj 2015 - 19:15 #17
Tak for jeres hjælp og forslag. Har desværre stadig ikke fået løst problemet. Jeg forsøger at lukke tråden her, desværre lykkes det ikke altid - er aldrig gået helt op for mig hvordan det skal gøres.