Avatar billede zagger Juniormester
24. marts 2015 - 10:35 Der er 1 løsning

"Konkurrencer i Danmark" på facebook er fup.

Er der nogen der kan svare mig på hvad en side som "Konkurrencer i Danmark" på facebook får ud af at få folk til at like og dele deres billeder?

Det er tydeligt at der aldrig er nogen der vinder. Så jeg er slet ikke i tvivl om at det er fup, men jeg kan ikke gennemskue hvad de får ud af det.

De har et mistænkeligt link i deres info-sektion, som jeg ikke tror ret mange bemærker, men ellers er deres side ret harmløs.

Kan man udtrække data om folk når de liker eller deler noget på ens side? For ellers kan jeg ikke se hvad deres intentioner måtte være med det.

Link til deres facebook-side: https://www.facebook.com/konkurrenceriidanmark
Avatar billede zagger Juniormester
24. marts 2015 - 11:12 #1
Har fundet ud af det. Det er det der kaldes Linkjacking, og har til formål at bruge folks oplysninger til at sende spam og reklamer.

http://blog.thaastrup-leth.dk/marketing/272-linkjacking-spam-facebook