Avatar billede ranni Forsker
02. april 2015 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse i Win 8.1 ??

Hej.
Lenovo Y510P m. Windows 8.1

Jeg prøver at lave en gendannelse 8 dage tilbage.
Men både med CCleaner og Windows får jeg kun 1 dato og den er frem  1.april 2015 ???

Hvad gør jeg forkert ??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 11:50 #1
Du gør sikkert ikke noget forkert. Hvis systemet er indstillet til kun at bruge en mindre del afsat til systemgendannelse, så vil du kun få det ene punkt at gendanne til. Og foretager du nye ting vil det gamle punkt bliver overskrevet.

Prøv at gå ud til højre så sidebjælke kommer frem, og gå i søgefeltet. Skriv systemgendannelse her. Herved skulle du komme i egenskaber for system, hvor du kan se hvilke drev der overvåges. Tryk på konfigurer. Hvor stor del af diskpladsen er afsat til at gendanne på det drev du vil systemgendanne?
Jeg har på min Win 8.1 her afsat 14% og det giver mig 3 gendannelsespunkter, og ca 14 dage tilbage. Tiden tilbage afhænger af hvor mange gange systemet er blevet ændret, og der automatisk er blevet oprettet et nyt punkt. Har du kun afsat få % er dette grunden til at du kun har et punkt, og du har derfor ikke mulighed for at gendanne 8 dage tilbage desværre.
Avatar billede ranni Forsker
02. april 2015 - 12:09 #2
Hej 220...
Ganske rigtig, der var kun afsat 1%.
Så jeg tror , jeg er lidt på den !!
Jeg får kun en dato 1 mdr f r e m ??
Avatar billede ranni Forsker
02. april 2015 - 12:10 #3
Hov den blev sendt som et svar, det er forkert.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 12:15 #4
Ja du er desværre på den. Du kan ikke gendanne 8 dage tilbage med så lidt afsat plads Vil anbefale at du sætter den til min 10%

Husk blot det vil gå ud over pladsen på c drevet som der skal bruges til det arbejde computeren skal lave. Har du ikke meget plads i forvejen vil jeg anbefale du får opryddet på drevet.
Avatar billede LNHolm Nybegynder
02. april 2015 - 12:23 #5
Jeg har guiden billedudskrivning på min gamle pc med win XP, og jeg synes det er det bedste program, jeg kender. Nu har jeg fået en ny pc med win 8,1, hvor det ikke er og jeg savner det meget. Er der nogen mulighed for at få det downloaded.
hilsen Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 12:28 #6
Hej Lise.
Du burde oprette et nyt spørgsmål selv med dette, da du er kommet in i ranni's tråd med din forespørgsel. I dit nye spørgsmål vil jeg så muligvis også komme forbi og hjælpe dig. Men ikke her. Fortsat god dag :-)
Avatar billede ranni Forsker
02. april 2015 - 12:28 #7
Jeg har sat den til 20% og har 450 GB plads tilbage.
Jeg må da hellere finde ud af at lave et gendannelses dato i dag, hvis jeg kan det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 12:31 #8
Ja du kan sagtens fra samme menu oprette et punkt. Det gør du nederst i boksen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 12:33 #9
Skriv evt som tekst hvad punktet omhandler så du ved det hvis du skal gendanne tilbage senere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 12:57 #10
Tak for point ranni :-)
Avatar billede ranni Forsker
02. april 2015 - 12:58 #11
220661
Tak for hjælpen.
Jeg lukker denne tråd.

Lise !! prøv om det er dette du mangler
http://www.classicshell.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 13:10 #12
Jeg er enig i at bruge Classic Shell. Lise savner helt klart den brugerflade hun kom fra :-)