Avatar billede kamsch Novice
11. april 2015 - 10:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med YouSee kanaler

Hej.
Min datter har et problem! Hendes tv som hun købte for et år siden, har indtil nu være brugt med TDC tv med boks uden problemer. Hun er nu flyttet og har fået fuldpakken hos YouSee. Tv'et viser nu kun nogle af kanalerne, ved de øvrige kanaler kommer der en meddelelse om at der mangler et kort. Hos YouSee siger de blot at det må være en indstilling i selve tv'et, men hvilken indstilling, og hvordan løser vi dette?
Tv'et er et Blaupunkt 32" Full HD med DVB-t/c.

MVH
Käthe
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2015 - 10:18 #1
Måske noget af følgende virker: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/saadan_indlaeser_du_kanaler.aspx

Jeg ved ikke hvad tvet kan, men den har jo dvb-c så det er næppe der problemet er..
Avatar billede kamsch Novice
11. april 2015 - 10:41 #2
Tak for linket.
Hun siger at hun har indlæst kanalerne med det korrekte netværks-id, så det er nok ikke der fejlen ligger.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2015 - 11:05 #3
Kan det være, at tv kan mpeg-2, og nogle kanaler er mpeg-4? Så er løsningen igen en boks mellem signal og tv.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2015 - 11:05 #4
Er det kabel TV? Hvis det er, er der i søgningen så valgt kabel og ikke antenne, og er der valgt digitalt?
Avatar billede kamsch Novice
11. april 2015 - 11:38 #5
Tak for svar.
Ja det er kabel.Jeg vender tilbage senere når jeg lige har spurgt hende om hun har valgt det rette her
Avatar billede kamsch Novice
11. april 2015 - 11:41 #6
Det er godt nok mpeg-4
Avatar billede pretttyfly Praktikant
14. april 2015 - 17:22 #7
det er ikke nok at indtaste netværks ID du skal også indtaste QAM kode og frekvens i nogle fjernsyn, ig det skal gøres under manuel opsætning.
Avatar billede kamsch Novice
14. april 2015 - 18:35 #8
Tusind tak for svar. Min datter har dog gjort alt dette. Det mærkelige er at kanalerne tilsyneladende bliver indlæst, men for nogles vedkommende mangler lyden og for andre er det billedet som ikke bliver vist. Det er som om tv ikke registrerer at det ikke handler om betalingskanaler.Vi kan ingen steder finde en mulighed for at ændre indstillinger for kort modulet!
Avatar billede kamsch Novice
28. april 2015 - 13:09 #9
Tusind tak til jer alle for forslag. Det viser sig nu efter flere henvendelser til YouSee, at de alligevel ikke havde registreret at min datter havde bedt om fuldpakken ;.( Alt den ulejlighed til ingen nytte!