Avatar billede charlie22 Juniormester
11. april 2015 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Wifi Bridge 300-400 m

Vi har et kolonihus ca 3-400 meter fra vores lejlighed. Jeg har fint internet i lejligheden og vil gerne transmittere det til kolonihuset hvis det er muligt.
Jeg har set nogle Long Range Wifi Bridges som ligner små routere med paraboler men som jeg forstår kræver de at man retter dem mod hinanden og at der er direkte luftlinie mellem dem.

Der er der også hos mig hvis det ikke var for en bygning der rager 1-2 meter for højt op.

Er der andre muligheder at transmittere en internetforbindelse til en rimelig penge (1-2000 kr)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2015 - 22:12 #1
Hvad vil du bruge det til? Tænker på om det kan betale sig i forhold til mobilt bredbånd?
Avatar billede elmgren Nybegynder
13. april 2015 - 16:50 #2
Din løsning er måske her: https://www.ubnt.com/

Med eks. en "nano beam" kan du skyde dit Wifi signal fra et punkt til et andet over ret store afstande.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
14. april 2015 - 17:20 #3
du skal lige være opmærsom på at du skal have tilladelse fra P & T for at opsætte sådan et netværk, og det får du sandsynligvis ikke, ogbøderne hvis man bliver taget i at gøre det uden er temmeligt store..
Avatar billede charlie22 Juniormester
14. april 2015 - 20:43 #4
Jeg ved det er lettere at købe mobilt bredbånd. Jeg blev bare nysgerrig om det kan lade sig gøre. Nano Beam kræver at de to enheder kan se hinanden, altså ingen bygninger i mellem.