Avatar billede king_frusty Nybegynder
13. april 2015 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC påstår den mangler noget efter rengøring.

Rensede min PC ( Fysisk , med ESD armbånd monteres og brugte ESD støvsuger)
Efter jeg samlede den igen ( samme til i samme slots) så starter den op, og siger at den ikke kan starte PC da der er sket en hardware ændring. Men det r der jo net op ikke.
Har prøvet at sætte Grafikkortet i de andre slots for at se om det ændrede noget, men det gjorde det ikke. (Grafikkortet er det eneste der sidder i slots på motherboard, resten er onboard)'
Hvad pokker gør jeg ?
Motherboard er http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme6/
Grafikkortet er http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814131467
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 13:23 #1
Du skal nok bare i bios og sætte den til default. Evt lige tjekke, at den bruger pci-grafikkort før det indbyggede.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
13. april 2015 - 13:28 #2
Har prøvet at resette til deafault, dette hjalp ikke.
Hvis den nu brugte det indbyggede før PCI graffikkortet, ville jeg så se noget på monitoren? ( Skærmen er jo sat til PCI boradet)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 13:33 #3
så skal pci-kortet pilles ud først - eller du skal rette i bios, så den bruger det indbyggede. Der vil ikke være signal når pci-kortet ellers er registreret af bios.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. april 2015 - 14:21 #4
Hvis pc'en giver dig en melding om hardware ændringer så må skærmen jo virke - det der er sket er sikkert at der er ændret i bios opsætningen ide/achi  og/eller  uefi/legacy boot !
Avatar billede king_frusty Nybegynder
13. april 2015 - 15:05 #5
hjolsen
Jeg vil checke op på ide/achi  og/eller  uefi/legacy boot når jeg kommer hjem.
Men kan de ændringer ske UDEN jeg har gjort noget i BIOS ?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2015 - 15:52 #6
du kan fx have byttet om på harddisk og cd-drev stik-placering på motherboard.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2015 - 17:31 #7
Har du prøvet uden strøm på maskinen at holde startknappen nede i ca 30 sek. Genmontere strøm og prøve at starte op?
Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. april 2015 - 10:48 #8
hjolsen, send lige svar, så du kan få point
Jeg re-installerede min bios, derefter ok
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. april 2015 - 11:06 #9
ping !
Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. april 2015 - 13:02 #10
tak