Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. april 2015 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vandkøling, min pumpe larmer

Hej
Jeg har lige installeret et nyt
http://www.coolerkit.dk/shop/xspc-raystorm-750-1815p.html
med GPU køler som xtra. Det har kørt en time og larmer RET meget.
Går det over, eller skal den være stillefra start ?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2015 - 11:04 #1
den skal kun summe svagt
som regel er de sat op til at starte meget hurtigt og så efter få sekunder gå ned i fart

men selv ny anlæg kan jo have en fejl så kontakt der hvor du har købt den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2015 - 11:06 #2
glemte lige at til mange vandkølingsanlæg kan man bruge software til regulerng ad hastighed på blæser

det har din muligvis
m.v.h
Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. april 2015 - 11:19 #3
Den larmer mere end et gammelt køleskab
Det er pumpen og ikke mine blæsere der larmer ... det er jo lamt...hmm. måske jeg skal kontakte coolerkit
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2015 - 11:36 #4
Ja det skal du gøre
Avatar billede king_frusty Nybegynder
16. juni 2015 - 07:28 #5
Takker
Fik en ny pumpe
Den larmer mindre, men stadig 42 dB. Men sårn er det vel.
Overvejer andre alternativer til LOW noise køling
Hav en god dag
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2015 - 07:59 #6
min siger så at sige ingenting

den larmer lidt i opstarten i ca 5 sekunder og falder så ned til knap hørbar men der er sikkert forskel fra mærke til mærke

du kan finde shareware programmer der kan styre fanerne i duin pc
ikke alle virker på alle bundkort men man prøver sig bare frem

http://www.almico.com/speedfan.php

m.v.h
Avatar billede king_frusty Nybegynder
18. juni 2015 - 09:46 #7
kan ikke høre mine blæsere overhovedet. SÅ det er ikke dem der er problemet.
Hvad hedder din pumpe ?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2015 - 11:13 #8
det er denne her

http://www.edbpriser.dk/vandkoeling/corsair-hydro-series-h90-high-performance-liquid-cpu-cooler-id-7150066.aspx

men hvis der er plads  i kabinet så køber man h100

http://www.corsair.com/en-us/hydro-series-h100i-extreme-performance-liquid-cpu-cooler

nu kommer det jo også an på det kabinet man bruger og hvor meget støj det kan udelukke uden at det går ud over airflow i det

m.v.h