Avatar billede jens48 Ekspert
17. april 2015 - 16:03 Der er 1 løsning

Kopiering af foldere fra netværk til C-drev Hvis subfolders navn er ....

Jeg har behov for at kopiere foldere fra netværksdrev til c-drevet for at opnå fil-tilgængelighed, når computeren er off-line. Men netværket indeholder mange foldere med forældet data, som jeg ikke er interesseret i at få over på c-drevet. Disse foldere hedder enten "Old" eller starter med "Old".
Jeg har lavet nedenstående makro, som overfører alt. Men hvordan laver man en begrænsning, der hindrer kopiering af af alle foldere, der begynder med "Old" (inklusive deres underfoldere)? Jeg ved ikke med sikkerhed hvor mange niveauer der er i folderne, men der er mindst 7.

Dim SourceFolder, DestinationFolder As String
SourceFolder = Range("C5").Value
DestinationFolder = Range("C6").Value
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
FSO.CopyFolder SourceFolder, DestinationFolder
End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
05. maj 2015 - 05:08 #1
Lukket, pga manglende forslag