Avatar billede Jensenjo Juniormester
07. maj 2015 - 07:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af varer i C5 - 2012

Nogen der kan hjælpe - jeg har brug for at importere et varekartotek ind i C5 fra excell - vores programmør siger det skal programmeres først - kan det virkelig passe at det ikke findes som en standard funktion?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. maj 2015 - 10:09 #1
Spørg programmøren hvilket format det importerede skal være og beskriv det her?
Avatar billede Jensenjo Juniormester
07. maj 2015 - 10:41 #2
Han siger at der ikke findes noget standard i C5 - jeg havde en forestilling om, at det evt. er C5
Avatar billede mariaf Juniormester
10. maj 2015 - 22:57 #3
Der findes noget standard - du skal bare lave filen i fast tekstformat og samme format som EL-grossisterne. Eller en csv-fil og så skal der kodes. Uanset hvordan du vender det, så skal det laves specielt, når du kommer fra Excel.

Mvh Maria
Avatar billede Jensenjo Juniormester
16. maj 2015 - 16:40 #4
En CSv fil - jeg har fundet ud af at importere varekartoteket via import lager kartotek - og det virker fint.
Kan se der ligger 2 standerd prisfil opsætning el og bd men kan ikke finde selve opsætningen - kolonnestørrelse et. - nogen der kan hjælpe
Avatar billede mariaf Juniormester
16. maj 2015 - 20:54 #5
Der findes ikke en beskrivelse af formatet - du kan udlede den af koden, hvis du kan læse kode. Ellers må du have fat i enC5-programmør, der kan hjælpe dig.

Mvh Maria
Avatar billede Jensenjo Juniormester
19. december 2015 - 14:02 #6
Tak jeg har fundet ud af at tilrette koden