Avatar billede ktrs Novice
11. maj 2015 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler formel til udregning af tid

Hej Alle.

Jeg mangler en formel til at kunne ud regne tid og netto løn.

Jeg bruger disse felter som er formateret som følger.

G5 = start tidspunkt (formateret som tid tt:mm)
H5 = slut tidspunkt (formateret som tid tt:mm)
i5 = selv betalt pauser i alt (formateret som tid tt:mm)

J5 = timer i alt (ikke formateret da jeg ikke ved hvad det skal formateres som)

K5 = sats (time løn) (formateret som tal)
L5 = Netto løn tjent (formateret som tal)

Det jeg skal bruge formel på er J5 og L5, hvor J5 giver tiden der er brugt og udregnet fra G5 - H5 - i5, og L5 fortæller min netto løn for den givende tid der er brugt og udregnet fra J5 - K5.

Felterne G5 + H5 + i5 og K5 skriver jeg manuelt da de kan varierer.

Mvh
Kim

Hvis det anbefales at lave nogen felt formater om, høre jeg gerne om det, og også gerne hvad format felt J5 skal havde.

Jeg bruger Excel 2007

Mvh kim
11. maj 2015 - 10:40 #1
J5:
=H5-G5-i5
brugerdefineret format: [tt]:mm

L5:
=J5*24*K5
Formarete som tal.
11. maj 2015 - 10:41 #2
Jeg formoder at arbejdstiden ikke strækker sig over 2 døgn. Er det tilfældet må du sige til, så kræver det en lidt længere formel.
Avatar billede ktrs Novice
11. maj 2015 - 10:45 #3
HÆ HÆ ja oki det var nemt erikjuul, men bare ikke når man ikke ved det.

her kommer din point :-)

Mvh
Kim
Avatar billede ktrs Novice
11. maj 2015 - 10:46 #4
Nej den bliver inde for 1 døgn :-)
11. maj 2015 - 10:47 #5
Du har ret.
Intet i Excel er svært - mangfoldigheden af muligheder kan nogle gange gøre det svært med overblikket.