Avatar billede oy-bsj Nybegynder
11. maj 2015 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 - efter overførsel af program virker bruger ikke ?

Hej

Jeg har netop overført Micorsoft C5 (4.0 SP1) fra en Windows Vista PC (som er død), til en ny PC med Win7 64 Bit

Normalt tager jeg bare en kopi af selve mappen med C5 programmet og det plejer at fungere fint - men ikke denne gang ?

Når jeg starter programmet op, så starter det med "Supervisor"-bruger og jeg kan fint komme ind i programmet - se kontoplan osv. - men f.eks. "Balance" virker ikke

Den gamle computer startede op med "Firmanavn"-brugeren og "balance" osv. fungerede fint ?

Jeg har prøvet at få liv i den gamle PC igen, og startet det op - det ryger lige ind i C5 med "Firmanavn" som bruger

Selvom jeg kopierer link og programmappe, så fungerer det bare ikke på den nye PC

Jeg har prøvet et link med "C5W32" -uFirmanavn - men det er stadig "Supervisor" der starter op

Hvis jeg taster "Firmanavn" ind i login-boksen, i stedet for "Supervisor", så starter den også bare op med "Supervisior" som bruger

Nogle bud ?

Mvh.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
11. maj 2015 - 13:54 #1
Hej,

Her er løsningen.

1) Find det korrekte brugernavn, som din Windows anvender. Du kan se dette
når du klikke på start knappen. Står øverst i menuen som popper op.

2) Start din C5 som Supervisor. Gå i GENERELT / TILPASNING /
ADGANGKONTROL / BRUGERE OG GRUPPER.

3) Placer dig på Supervisor eller på en anden bruger og tryk
ALT + F2 for at kopiere denne bruger.

4) Der dannes nu en ny linje, hvor du kan skrive brugernavnet fra
punkt 1. (Husk det skal være nøjagtigt det samme).

5) Husk at sætte flueben i kolonnen 'S', samt at sætte flueben
i kolonnerne for C5User og C5Administrator i kolonnen til højre.

6) Tryk F3 for at opdatere ændringerne.

7)Log dig ud af C5 og start den igen. Nu skulle du gerne køre
C5 med det nye brugernavn.

Vedr. f.eks. balancer og andet som kan se lidt anderledes ud, skyldes
dette at disse opsætninger er knyttet til brugernavnet. Opsæt derfor f.eks.
balancer igen under FINANS / GENERELT / BALANCER.  Brug her knappen hent og vælg den balance du ønsker. (Dette kan du også gøre direkte fra FINANS / RAPPORTER / BANLANCER.

OBS  !    Hvis din nye PC har det samme navn som den gamle, kan du kopiere den userfil som tilhører dit brugernavn i den gamle PC osætning. Du kan se hvad denne fil hedder i skærmbiledet hvor du oprettede den nye bruger.

Hvis der er navnesammenfald, kan du kopiere den nævnte fil fra gammel PC til ny, hvorefter du har alle dine opsætninger med.

God fornøjelse.

Peter Agger / ADDCON
Avatar billede oy-bsj Nybegynder
11. maj 2015 - 14:05 #2
Hej Peter

Mange tak for svar - men under "Adgangskontrol" stod allerede "Firmanavn" ? - dog ikke med flueben i "C5Users" ? (det har jeg så tilføjet)

Men den starter stadig op som Supervisor ?

Andre bud - eller noget jeg misser ?

Mvh.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
11. maj 2015 - 14:15 #3
Hej,

Glem nu det firmanavn, det er den aktive bruger i Windows miljøet som er afgørende for succes her.

Opret derfor en bruger med det samme navn som din Windows bruger account på din Win 7 maskine, så virker det.

MVH
Peter
Avatar billede oy-bsj Nybegynder
11. maj 2015 - 14:31 #4
Hej igen

Det har jeg faktisk også gjort

Men - nu fandt jeg ud af hvorfor det stadig ikke virkede :-)

Det er fordi at den bruger jeg brugte - oprindeligt - ikke hed det samme som brugeren i C5 !! jeg havde bare omdøbt den, og så bliver selve brugermappen ikke omdøbt - den hedder stadig det oprindelige navn

Nu oprettede jeg en helt ny - og VUPTI - det virker

Tusind tak for hjælpen !!

Mvh.