Avatar billede psy-kexe Nybegynder
12. maj 2015 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Svigermors bærbar

Hej eksperter.
Jeg sidder med det problem at jeg er sat til at fixe min svigermors bærbar computer. Problemet var at den ikke ville starte, så jeg skilte den ad, og kiggede ind i den, alt så fint ud. Så jeg gik igang med udelukkelsesmetoden, pillede 1 ting ud ad gangen, og prøvede at sætte strøm til. Og jeg fandt så frem til at det var keyboardet, som gjorde udfaldet.

Når keyboardet er sat til bundkortet, så vil computeren ikke tænde.
Piller man derimod keyboardet fra, så vil den gerne tænde, og sætter du keyboardet til imens den er tændt, så virker keyboardet fint.

Så mit spørgsmål er....
Hvordan fixer jeg dette problem? Og hvorfor foresager keyboardet dette problem? Har aldrig oplevet noget lignende....

Alle gode råd kan anvendes.
Avatar billede oy-bsj Nybegynder
13. maj 2015 - 07:13 #1
Nyt tastatur !

Der kan være kommet væske i det, som forårsager kortslutning

Hvilket fabrikat / type er det ?

Mvh.
Brian S Jensen
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 07:25 #2
sæt et nyt keyboard i maskinen - de fås som løsdele.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
14. maj 2015 - 04:58 #3
Det er en HP bærbar.
Og hvor anskaffer man sådan et tastatur?

Det er jo ikke bare et USB keyboard som man kan købe alle steder, den skal jeg tilsluttes direkte til bundkortet.

Man skal nok også være sikker på at tastaturet passer til selve modellen.

Jeg kan ikke lige finde noget modelnavn eller nummer på selve computeren, men hvis jeg kunne guides hentil et sted hvor man kan skaffe sådanne reservedele, så ville det være super.

Havde dog håbet at det kunne løses uden at skulle have et nyt tastatur, da tastaturet jo som sådan virker upåklageligt. Skal den tilsluttet imens computeren er tændt, ellers nægter computeren at tænde. :/
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 06:12 #4
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
27. maj 2015 - 03:45 #5
Den side kræver dog at man kender modellen, for at kunne finde de rette reservedele. Og undskyld for det sene svar, har haft lidt travlt.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2015 - 07:29 #6
Det skulle du vel kunne finde ud af. Typisk er der en label på undersiden. Evt ring og hør ad hos svigermor.
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
27. maj 2015 - 09:29 #7
Fandt ikke navnet på model, men bag batteriet stod der et model nummer.
dv7-4014eo

Dog har den side ikke den type vare, så det var et no-go. :/
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2015 - 09:45 #8
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
28. maj 2015 - 15:54 #9
Super, Claes. Det er præcis det tastatur, jeg skulle bruge. :D
Smid et svar, så du kan få nogle points for din hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2015 - 16:08 #10
Bare luk selv. Nu kan du vel få fred for svigermor i et stykke tid... ;)
Avatar billede psy-kexe Nybegynder
29. maj 2015 - 19:27 #11
Haha, ja. :P Mon ikke? Jeg tror ihvertfald at hun bliver glad for at få sit farmville tilbage. ;)

Jeg takker mange gange for hjælpen. :)