Avatar billede Aleksanderbl Novice
13. maj 2015 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken gaming computer skal jeg vælge?

Hej Eksperter

Jeg er lige blevet konfirmeret, og jeg vil rigtig gerne have en ny gaming computer, men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge. Jeg har fundet fire computere, men jeg er åben for andre forslag.
Her er linkene til de fire jeg har fundet: https://www.komplett.dk/komplett-gamer-i30-crazy-gtx-970-edition/10954
https://www.komplett.dk/komplett-gamer-i20-esport-edition/10984
http://www.extremegaming.dk/#!kon4mation-pack-1/c18pk
http://www.extremegaming.dk/#!kon4mation-pack-2/c1axc

Jeg håber at i kan hjælpe mig
Mvh.
Aleksander
Avatar billede kurtba Ekspert
14. maj 2015 - 01:25 #1
Prøv også at se på hvad følgende firma har
www.topdata.dk

De gør også specielt meget i gaming computere.
Avatar billede Aleksanderbl Novice
14. maj 2015 - 12:06 #2
Jeg har kigget på www.topdata.dk og jeg har fundet endnu en mulighed: http://topdata.dk/product.asp?product=9913

Kan du (kurtba) eller andre hjælpe mig med at vælge, i forhold til hvilken der ville køre bedst i længst tid (så jeg kan slippe for opgraderinger, lige indendfor nærmeste fremtid, og spare penge)
Avatar billede kurtba Ekspert
14. maj 2015 - 23:39 #3
Ingen ved hvad der kommer på markedet i morgen, så garanti for at man kan slippe for opgradering kan ingen give, men samtidig behøver man jo  heller ikke hele tiden have det nyeste.
Jeg kender ingen af pc.erne og spiller ikke selv, men umiddelbart har jeg følgende kommentarer:
1 fra komplet til 8.499.
cpu er på 3,2 ghz, Geforce gtx970 med 4b, 250 gb ssd, Windows medfølger.
Umiddelbart skal der tilkøbes dvd brænder og en ekstra alm. harddisk til lager.
2 fra komplet til 8.999
cpu er på 3,5 ghz, geforce gtx 960 2gb, 120 gb hd, Windows medfølger.
Umiddelbart skal der tilkøbes dvd brænder og en ekstra alm. harddisk til lager.
3 extreme pc til 5.899 kr.
cpu 3,2 ghx, men det er alm. Pentium, ej fra I5 serien. Benchmark viser, at den kun har ca. ½ så meget power som de 2 første. Grafikkort er ikke noget særligt i forhold til de andre. Generelt vil jeg sige, at man får hvad man betaler for, men performance mæssigt ligger den væsentlig under de 2 fra Komplet, men det er prisen også. Jeg synes ikke, at man kan kalde den en gaming pc.
4 extreme pc til 6.999
cpu 3,1 ghz, geforce gtx 960 2 gb, alm. hd på 1 tb
umiddelbart skal der tilkøbes dvd brænder og Windows styresystem.
Helt klart bedre en den anden fra extreme og cpu er ok.
Grafikkort har kun ca. halvdelen af de kræfter et 970 kort har. Har dvd brænder. Intet Windows styresystem.
5 pc fra Topdata til 7.999
cpu 3,5 ghz, geforce gtx 970 4 gb, 120 ssd disk. DVD brænder medfølger. Umiddelbart skal der tilkøbes ekstra hd til lager og Windows styresyste.

Min konklusion: 1 og 5 er dem om giver mest value for Money men er også de dyreste.
2 synes jeg ikke giver value for Money. God cpu men sparet meget på grafikkortet.
3 er som jeg skrev ikke en gaming computer i forhold til de andre.
4 cpu ok og sparet en del på grafikkort. OK gamingcomputer, hvor man får det man betaler for - men heller ikke mere.
Så du skal gøre op med dig selv, hvor meget vil jeg ofre for at få noget der virkelig sparker røv i forhold til noget, som vil være en ok spille pc.
Avatar billede Aleksanderbl Novice
15. maj 2015 - 00:15 #4
Tak for hjælpen kurtba, jeg er kommet frem til den løsning at jeg kæber nr. 5, da det er den jeg er mest interesseret i og dermed ville have valgt uden at tænke yderligere over det, men med din vurdering er jeg nu helt sikker på at det er det rette.

Mvh.
Aleksanderbl
Avatar billede kurtba Ekspert
15. maj 2015 - 00:36 #5
Fint. Så er der truffet en beslutning.
Men jeg kan se, at du har gjort det som et svar, hvorved du kan tildele point til dig selv.
Jeg samler ikke på point, men meningen med at uddele point er, at den som hjælper får dem. Man tildeler dem ikke til sig selv - selv om jeg godt nok jævnligt ser mange gøre det. Det er jo surt for dem, som samler på point, at den med problemet selv snupper dem!
Avatar billede Aleksanderbl Novice
15. maj 2015 - 09:19 #6
Ah. Okay. Det er første jeg prøver denne side, så jeg har ikke forstået det der pointsystem.
Igen tak for hjælpen