Avatar billede abdulrich Nybegynder
17. maj 2015 - 16:46 Der er 6 kommentarer

Film i bilen

Skal have lavet så ungerne kan se film i bilen på vej på sommerferie, og har kigget på forskellige løsninger.

1)
Vi har én iPad og det første går ud på at købe yderligere en (iPad mini), købe en trådløs netværks HD og to powerbanks på 11.000 mAh

2)
To nye tablets til maks. kr. 1.000 pr. stk. med 16 Gb plads og kun én power bank på 11.000 mAh

begge med tilhørende holdere og høretelefoner. To lidt forskellige løsninger, men hvad er bedst?

PS. Har kigget på en pqi airbank - er der nogen, som har erfaringer med den sammen med Apple-produkter?

Tak!
Avatar billede abdulrich Nybegynder
17. maj 2015 - 16:47 #1
Er heller ikke klar over hvor nemt det er at få film lagt ind ved de to løsninger.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2015 - 17:45 #2
Køb hellere 2 andrid fx samsung galaxy tab s4 og sd kort til begge..

Herefter kan du ligge xbmc på begge og lave et film bibliotek på dem...

Alternativ til batterierne kan være hvis muligt at koble dem til bilen... De holder ret godt på strømmen efter min mening...

Jeg vil ikke anbefale trådløst udstyr, da det ikke er det sundeste især ikke for børn når de sidder helt stille ved det.. Så hellere 2 x 64 gb sd kort til hver tablet (mindes den understøtter helt op til 64 gb)

Det er lige mit bedste bud... De helt billige tablets er elendige både lyd og billed, men samsung galaxy tab 4 er ret god.. Købte sådan en selv til samme formål...
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. maj 2015 - 08:43 #3
Jeg har et anstrengt forhold til Samsung produkter - har haft to dårlige oplevelser med deres produkter, men forstår godt dit budskab. Prøver dog at holde et maks. pris pr. tablet på kr. 1.000.

Har kigget på Lenovo, ASUS og en Acer. Den sidste har den fordel at den har gode specs. - bl.a. 8" skærm, hvor de andre har 7" til den pris. Den har ligeledes 16 gb lagerplads, og det bør faktisk være rigeligt, når bare det er til ferie. Til hverdag kan de se Youtube.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. maj 2015 - 14:24 #4
16 gb er efter min mening minimum.. Blot husk at se den i en butik.. Jeg havde næsten købt en i samme pris klasse som du vil og først nede i butikken så jeg at dens skærm ikke egnede sig til film.. En quad core cpu og 1 gb ram og god batteri tid og undersøg os hvilken sndroid version de kører og om de får opdatering.. Det er det punkt man taber på..
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. maj 2015 - 14:47 #5
Får opdatering? Pludselig elsker jeg mine Apple produkter endnu mere...

Du har nok ret; man er nødt til at tage og kigge på det fysisk.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. maj 2015 - 15:14 #6
Apple er os bedre, men vi har ikke sd kort og det koster en del mere...

Det er kun apple produkter hvor man ved skærmen er lækker.. Husk os lyden.. Medmindre de kun skal bruges med headset... :-)

min samsung galaxy tab 4 ved jeg ikke om får Android 5.1, men jeg håber... Men den er ret lækker efter min mening...