Avatar billede TRenne Nybegynder
01. juni 2015 - 12:37 Der er 5 kommentarer

Rullelister - Valgmuligheder

Hej,

Jeg har lavet en række rullelister og vil gerne have, at alle valgmuligheder er synlige. Er der nogen der ved om det er muligt at få vist mere end de 8 som er standard. Vil gerne undgå alt for meget scrolling.

På forhånd tak for hjælpen:)
Avatar billede jens48 Ekspert
01. juni 2015 - 13:05 #1
Under Format Control for rullelisten skal du vælge Control og der finder du Drop down lines.
Avatar billede TRenne Nybegynder
01. juni 2015 - 13:27 #2
Hej Jens48,

Jeg har Excel 2013 og kan ikke lige se Format Control. Hvad hedder det i min version og evt. på dansk?

Tak for hjælpen:)
Avatar billede jens48 Ekspert
01. juni 2015 - 13:36 #3
Jeg har desværre ikke en dansk version her, men højreklik på rullegardinet, så er "Format Control" den nederste valgmulighed og derefter er "Control" siden længst til højre.
Avatar billede TRenne Nybegynder
01. juni 2015 - 13:52 #4
Hej Jens,

Tror desværre ikke jeg kan gøre det som en del af datavalidering. Kan se at jeg skal lave en "knap" og så kommer jeg hen til det du nævner.

Jeg må søge videre - men tak for input! :)
Avatar billede natkatten Mester
01. juni 2015 - 13:58 #5
Jeg er ikke sikker på, at I taler om det samme? Hvis Trenne ønsker at udvide antallet af værdier, der bliver vist i Datavalideringsboksen, så kan dette mig bekendt ikke lade sig gøre. Her vises 8, men man kan jo scrolle ned og få vist alle de, der er defineret.

Jens48 må referere til, at man ved at benytte et formularkontrolelement (findes i dansk Excel 2013 under Udvikler -> Indsæt) selv kan styre langt mere, herunder skrifttype og antal af foruddefinerede værdier, der umiddelbart vises.