Avatar billede jipjap Nybegynder
03. juni 2015 - 11:19 Der er 3 kommentarer

Udregning af antal dage og timer

Jeg har to kolonner som angiver

Kolonne 1: Submit date angivet i formatet dd-mm-åååå tt:mm:ss (f.eks. 06-09-2014  13:54:41)
Kolonne 2: Close date i samme format (14-10-2014  10:53:00)

Jeg vil gerne regne ud hvor mange dage + timer, minutter og sekunder der er mellem disse to datoer

Hvordan gør jeg det således at det angives i formatet dage time minutter sekunder?

1. Jeg har med DATO.FORSKEL funktionen regnet ud at der er 38 dage imellem disse to datoer, men hvordan får jeg antal timer, minutter og sekunder på`?

2. Hvordan får jeg lavet en udregning af samme type som ovenstående, men hvor jeg blot tage højde for kun at tælle normale arbejdsdage med (læs = hverdage mellem 07:00-17:00)?

På forhånd tak
Avatar billede madklub Guru
03. juni 2015 - 11:32 #1
1. Du trækker bare de to kolonner fra hinanden og formaterer resultatet d tt:mm:ss

2. Pas
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. juni 2015 - 11:43 #2
Du behøver ikke benytte DATO.FORSKEL for at regne tiden mellem de to dage ud - du kan blot trække dem fra hinanden.

Og, du kan finde antal arbejdsdage mellem de to datoer ved at benytte =ANTAL.ARBEJDSDADE() funktionen.
Avatar billede jipjap Nybegynder
03. juni 2015 - 11:49 #3
1. Jeg kan ikke bare trække fra hinanden for det giver nogen mærkelige resultater (læs Måske har jeg forkert format på feltet som skal vise resultatet)

2. Antal.arbejdsdage giver min "kun" hele dage og ikke som jeg efter spørger dage, timer, minutter og sekunder i samme felt.

Kan du være noget mere præcis/beskrivende i hvordan løsningen laves?

Tak