Avatar billede redsted Praktikant
18. januar 2000 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SMS script?

Helt på bar bund!
Jeg ved ikke hvad sms kræver men, kan der laves et perlscript der ordner det hele som. fx http://www.funstuff.dk/sendsms.asp. selvom det jo, nok er et aspscript, Og er et sådanne scripts tilgængelige??

JR
Avatar billede razor Nybegynder
18. januar 2000 - 14:20 #1
jeg har et phpscript på min hjemmside:

http://www.razor.f2s.com/
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
18. januar 2000 - 15:18 #2
Ja. min koder er i asp....

du kan finde en på http://www.script.dk/ i cgi hvis den kan bruges..

eller du kan bruge min hvis du vil..

<-- kald den fx sms.html -->

<html>

<head>
<title>SMS</title>
<script>
<!--

function check_emne() {
document.sms.tilbage.value = 130 - document.sms.Besked.value.length;
if (document.sms.tilbage.value < 0) {
  alert("Beskeden kan ikke være mere end 130 tegn");
}

//-->
</script>

</head>

<body>

<p align="center">

<FORM action="http://www.funstuff.dk/sms.asp" method="GET" name="sms">
<p align="center">
<input type="Hidden" name="Mode" value="Send">  <font face="Arial"><b>Modtager: <br><input type="Text" name="Nummer" size="40"><br>
Besked:</b></font> <br><input type="Text" name="Besked" size="40" maxlength="130" wrap="virtual" onkeyup="check_emne()" onchange="check_emne()">
<p align="center">
<font face="Arial"><b><font size="2">Tegn tilbage:</font> <input name="tilbage" size="3" value="130"></b></font>
<p align="center"><input type="Submit" value="Send SMS Besked">
<input type="Reset" value="Slet">
</p>
</FORM>

</body>
</html>
Avatar billede redsted Praktikant
18. januar 2000 - 17:37 #3
Jeg tænkte nu godt nok på et færdigt script i fx. asp, php3 eller cgi(perl)
Som jeg kunne køre fra en af mine agne servere!

KH jan

Men tak for de hurtige svar
Avatar billede razor Nybegynder
18. januar 2000 - 19:15 #4
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
18. januar 2000 - 20:41 #5
Her er hele koden på min sms sender...

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=9713
Avatar billede drean Nybegynder
18. januar 2000 - 22:15 #6
Hvilken mailkomponent bruger du ??
Hvis det er til ASPemail, har jeg et du kan få
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
19. januar 2000 - 15:04 #7
min køre på aspemail....
Avatar billede cydone Nybegynder
19. januar 2000 - 15:12 #8
Dette script skulle virke, du kan evt se resultat på:

http://netwerk.subnet.dk/sms.htm

<script LANGUAGE='javascript1.2'> function antaltegntilbage() { document.SMS.num.value = 160 - document.SMS.fra.value.length - document.SMS.besked.value.length; } </script><form name='SMS' action='http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp' method='get'><center><table border='0'><tr><td width='60'><font
color='0' size='2' face='Arial'>Mobilnr:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input type='text' size='8' maxlength='8' name='modtager'> <font color='0' size='2' face='Arial'>Tegn: <input type='text' name='num' value='160'
size='3'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2' face='Arial'>Fra:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input type='text' size='28' name='fra' onkeypress='antaltegntilbage()' onchange='antaltegntilbage()' onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td><font
color='0' size='2' face='Arial'>Besked:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input type='text' size='28' name='besked' onkeypress='antaltegntilbage()' onchange='antaltegntilbage()' onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td></td><td><input type='submit' value='Send SMS'></td></tr></table></form>
Avatar billede drean Nybegynder
19. januar 2000 - 20:37 #9
Hej...

Hvis det er ASPemail, så kig på min hjemmeside hvor jeg har et lille "tuturial" om ASPemail, samt 3 scripts, SMS-sender, anbefal script, mailform script.

http://www.drean.dk

MVH Drean
Avatar billede razor Nybegynder
19. januar 2000 - 22:06 #10
mit script er i php3, og skal ikke bruge nogle komponenter :-)
Avatar billede redsted Praktikant
20. januar 2000 - 16:41 #11
Tak alle sammen!
Måske er jeg lidt dum men hvordan gir man point til jer.
Især til dig Razor Suverænt!

JR