Avatar billede Faction Nybegynder
15. juni 2015 - 18:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Chromecast laver dårlig kvalitet!

Hej,
Når jeg streamer noget op til min chromecast, zoomer den ind, og laver en vildt dårlig billedkvalitet, men når den står på pauseskærm, ser billedkvaliteten perfekt ud, og er ikke zoomet ind.
Nogle der har en løsning på dette?

Rasmus
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 18:36 #1
der er fx forskel på afsender. Hvis det kører fra ipad, så er det måske sd-kvalitet, men den samme kilde fra pc giver hd-kvalitet.
Så - hvad sender du fra, og hvilken opløsning har tv?
Avatar billede Faction Nybegynder
15. juni 2015 - 18:40 #2
Det er ligemeget om det er computer, Ipad eller telefon. Den gør bare det samme.... Mit tv har 1080p opløsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 18:50 #3
Dvs, når du har en film på pc i et vindue i Chrome-browser, så viser tv kun et udsnit af billedet? Altså ikke alt i browser-vindue (den kan ikke vise hele skærmen fra pc).
Avatar billede Faction Nybegynder
15. juni 2015 - 18:57 #4
Den cutter lidt af, imens kvaliteten bliver virkelig forringet i youtube videoer.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 19:17 #5
afhængig af hvilken opløsning kilden er, så vil den tilpasse billedet, så det fylder hele skærmen. Hvis video er optaget i 4:3 format, og du jo ser den i 16:9, så klippes der i kanter. Og i youtube skal du jo lige selv vælge kvalitet - hvis du nu ser på en enhed med lavere opløsning, så skift til full-hd om muligt.
Avatar billede Faction Nybegynder
15. juni 2015 - 19:30 #6
Hvis jeg tilpasser tv'et til 4:3 format, har den bare skåret lidt af siderne af?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 20:56 #7
har du et link til en af youtube-filerne, så jeg kan teste det?
Avatar billede Faction Nybegynder
16. juni 2015 - 10:57 #8
Ved ikke hvad jeg har gjort, men der virker nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2015 - 11:06 #9
Læg et svar selv og accepter det, så spg lukkes. Og god fornøjelse med chromecast.
Avatar billede Faction Nybegynder
23. juli 2015 - 00:19 #10
svar