Avatar billede kimsand Nybegynder
17. juni 2015 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg har 3 poster i en backend som står som slettet

og hver gang jeg sletter dem, så kommer de tilbage. Hvis jeg prøver at ændre en værdi i de 3 poster får jeg at vide at posterne er blevet slettet af en anden bruger.

Der er rimeligt meget panik på, er der nogen der har en idé om hvorfor og hvad jeg kan gøre ved det ?
Avatar billede kimsand Nybegynder
17. juni 2015 - 16:08 #1
Derudover sker der meget mærkelige ting i backenden nu.

Brugere oplever at der er booket ting for personer i deres kalender som de aldrig har booket, og ting som de har booket er ikke kommet med.

Pludseligt kan en booking ændre sig fra 1 tilbud til et andet.

Det skal lige siges at det har kørt fejlfrit i 1½ års tid.
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2015 - 16:23 #2
I assume you have run compact repair?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
17. juni 2015 - 16:36 #3
Det lyder som om der er brudt en eller flere relationer mellem nogle tabeller.

Åbn din back-end med udelt adgang. (Start Access - Vælg Åbn andre filer - Vælg Computer - Vælg Gennemse - Find databasefilen - Vælg Åben med udelt adgang - findes under den sorte pil på Åbn-knappen)

Punkt 1. Lav en Komprimer og reparer database (Under Filer) på din back-end.

Det burde slette de 3 poster - eller give dig mulighed for at slette dem.

Yderligere råd kræver, at du sender databasen til mig
Avatar billede kimsand Nybegynder
17. juni 2015 - 21:36 #4
I er helte... Jeg prøver det i morgen når jeg kommer på arbejde...

Hvad sker der med de frontends der er koblet på ?

Ved i hvad der forårsager sådan en situation. ? og sig bare dårlig programmering for det er formentligt rigtigt :)
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2015 - 09:24 #5
Hvad sker der med de frontends der er koblet på ?

They shouldn't be affected.

If its run without problems for 1½ years its very likely due to the dB being corrupt and not bad programming. Although that doesn't mean it isn't bad programming :-)
Avatar billede kimsand Nybegynder
18. juni 2015 - 14:25 #6
Hej med jer, kan jeg ikke få et svar fra jer begge 2 så jeg kan dele pointene mellem jer... Det virkede
Avatar billede kimsand Nybegynder
18. juni 2015 - 14:27 #7
Can i depend on no data being changed other than the ones that was written in the error table ?

So all other data in tables are as they where ?
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2015 - 16:58 #8
I would suggest you make a backup of the backend dB first.

And wait with the points until you know if compact repair helps.

Cant give any guaranties as to what compact repair does but I would not think it would make changes to data which is not corrupt
Avatar billede terry Ekspert
04. august 2015 - 19:05 #9
thanks