Avatar billede gufkok Praktikant
17. juni 2015 - 16:04 Der er 4 kommentarer

fuldpakke yousee pc

Hej jeg vil høre ang. at jeg vil se tv på min bærbare med en usb tuner. Hvad for en usb tuner skal jeg have til at se og optage så jeg kan se alle kanaler i fuldpakken med kabeltv??
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2015 - 16:13 #1
Er du sikker på, at du ikke bare kan gå ind på Yousee web-tv på din browser? http://youseeplay.dk/
Avatar billede gufkok Praktikant
17. juni 2015 - 16:43 #2
Det er jo ikke det jeg spørger om jo. Kan jo ikke optage der inde. Vil have en usb tv tuner til bærbar. En der kan tage alle kanaler i fuldpakken og kan optage? :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
17. juni 2015 - 18:48 #3
Dette er ét af de få områder, hvor udviklingen faktisk har gjort tingene mere besværlige. Det skyldes, at TV-leverandørerne har indgået aftaler med  producenter og rettighedshavere om at blokere muligheden for at optage digitalt TV. Dette skyldes frygt for, at det ellers ville være alt for let at pirat-distribuere alt TV-indhold.

Samtidig har YouSee og andre TV-leverandører en interesse i at promovere deres egne abonnementsløsninger - altså YouSee Play, TV2 Play og hvad det ellers hedder.

Du vil derfor formentlig opleve, at du kan optage visse kanaler (primært DR-kanaler), men at du generelt kun får sort skærm, hvis du forsøger at optage mange af de øvrige kanaler i fuldpakken.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2015 - 19:14 #4
1) google på "usb tv tuner dvb-c"
2) du skal have antenne på dimsen for at få signal
3) medfølgende software kan måske optage - hvis du bruger en kortlæser nu, så skal dimsen også have et kort i for at du kan se alle kanaler (ellers er du låst til den lille pakke). Og dimsen skal jo kunne mpeg-4
Jeg gætter på, at http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/pctv-triplestick-digital-tv-tuner-id-4406891.aspx?q=mpeg-4 kan alt det, du vil.