Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 17:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

netkort passer den til min pc

Hej
Er opgraderet gratis af yousee til 100/30 mbit fra 80/30 - men kunne kun få test op på ca 90 og andre med 100/30 kan jeg se i forum få den op på 110 - ringede til support og de sagde det var mitr netkort der var for gammel og kun var 100 mbit og kunen så ikke kører mere end de 95  - skal så have ny netkort , men er denne god nok og passer den til min pc

http://www.edbpriser.dk/netkort/delock-gigabit-lan-pci-express-card-1-port-id-452555.aspx

Har en stationær som hedder HP G5321SC  ?

Hvordan kan jeg se i min pc hvad passer til den netkort ?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2015 - 19:00 #1
det er så http://support.hp.com/dk-da/product/HP-G5300-Desktop-PC-series/5035310/model/5062726/
de skriver jo ikke meget om bundkortet.
med https://www.piriform.com/speccy kan du få navnet på bundkortet, og om der er en pci-express-port. Hvis der er, så passer det fundne kort.
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 19:12 #2
Ok men den hedder "HP G5321sc desktop pc" - er der ingen der kan se på nettet om der er det der pci ekspress har ikke helt forstand på det - vil ikke til at installere nogle programmer for at se det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2015 - 19:36 #3
de skriver det ikke, men: manualen http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01835707 side 24 ser ud som pci-express - så den skulle være ok (det er de 3 korte stik)
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 20:12 #4
Ok men du er ikke sikker så - men talk fordi du prøvede - ja tør ikke købe noget på nettet hvis man ikke ved det passer - så skal man til sende tilbage med mere . øvøv

ekstra : kan det passe hvis man købte en netkort (Den der er i er jo fast på bundkort og kan ikek komem ud) ja så skal man med vold brække de der metal plader a bagpå så der er hul ind til kabinat ???

Kan du heller ikke se om man kan putte flere ram i end de 2x2 gb der er i fra da jeg købte den samlet pc som det er
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2015 - 20:38 #5
hvis du ikke gider sende et kort retur hvids det ikke passer - så indlever maskinen til nærmeste elektronik-butik (expert/fona/elgiganten/bilka/andre) og få dem til at lave det.

Hvis du tilkøber et netkort, så skal der åbnes for en port i kabinettet, og det er altså at bukke en lille plade et par gange til den går løs. Igen - lad en butik/servicemand gøre det.

Alt andet lige så bliver det nogle kr dyrere hvis du ikke selv kan - men så vil det også virke bagefter.

Hukommelse - der er kun plads til 2 blokke. Igen - brug programmet speccy til at få de præcise data. Det vil du så ikke, så igen - indlever maskinen og få det lavet. Du har 2*2gb, og hvis din windows er 32bit, så hjælper det ikke at sætte mere i. Men med 64bit så kan du sagtens sætte mere i. Du skal skifte begge klodser, så der er to (nye) ens i maskinen - fx 2*4gb eller 2*8gb.
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 20:44 #6
Ok jeg tro jeg bestiller denne

http://www.edbpriser.dk/netkort/delock-gigabit-lan-pci-express-card-1-port-id-452555.aspx

Så håber jeg den passer - altså at min pc har pci ekspress slots!

Og man skal bare forsigtig vrikke de metalplader af ?

Det med RAM er svært at forklare der står mit system er 64bit - men læste engang et sted at der maks kunne komem 4 GB i i alt hmmm ja kan ikke huske hvor det stod ! MEN TAK
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juni 2015 - 21:51 #7
I praksis tror jeg ikke du mærker forskel i relation til internettet. Har du noget andet på det lokale netværk der kører giga net er det en anden sag. Men opgraderingen er billig og let og du far det nuværende netkort som 'reserve' så der er intet gslt ved at gøre det.

I stedet for at køre 100/20 kan du overveje 80/40  eller 60/60 - især hvi du oploader meget eller har backup i 'skyen'.
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 22:01 #8
Hej igen - der er manual af bundkortet her tror jeg http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c02688278  hvis det kan hjælpe
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 22:05 #9
claes57 - http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c02688278  der står amount 4 GB ram betyder det ikke det er maks så ?
Avatar billede dosdesign Juniormester
17. juni 2015 - 22:18 #10
Ja tog en hurtig beslutning og har bestilt og håber jeg selv kan installere den - http://www.bj-trading.dk/erhverv/default.asp?side=info.asp&vare=401162&kurvakt=1 - så tak for hjælpen !!! men skriv gerne ud fra det link jeg har sendt 2 gange over her om man kan putte flere ram i andet end dem jeg har 2x2 gb
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 15:09 #11
ram - det kan du ikke opgradere.
du har Memory
Amount: 4 GB (2 x 2 GB)
Speed: PC3-10600 MB/sec
og det er desværre maksimum på den maskine.
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. juni 2015 - 17:26 #12
Juhu det virker nu er jeg på 113/33 mbit i test ! Så bare læg svar og hjælp gerne med følgende :

Skal man deaktivere det gamle motherboard netkort og hvis ja hvordan, altså nu den nye er i og det virker - jo jo med hele 113/33 mbit i test med en 100/30 forbindelse !

Før jeg satte nyt netkort i (og modem) stod der før i enhedshåndtering under "netkort" 1 linie følgende :

"realtek pcie fe family controller"

Nu står der både
"realtek pcie fe family controller"  og en linie med
"realtek pcie GBE family controller"

Men netkortet hedder da "DeLock Gigabit LAN PCIe Card" - hvorfor står der ikke det ??? Står det et andet sted og hvor ?

Og vi er enige om at jeg ikke kan sætte med RAM i ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2015 - 17:55 #13
Ikke ram, der er maks i nu.
I netværk kan du bare højreklikke på det gamle kort, og vælge deaktiver. Så bruger Windows ikke tid på den.
Windows har indlæst en driver til netkortet, og deraf navn fra den familie af kort, det hører under. Hvis der fulgte en specifik driver med kortet og den ikke er indlæst, så kan du prøve det. Men ellers - hvis det virker, så pil ikke ved det.
Bare læg et svar selv og accepter det. Det er din sejr, det her...
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. juni 2015 - 18:26 #14
Tak - max 4 gb ram - Men så kan man ikke se nogen steder på sin pc navnet på sit netkort ? Ikek fordi jeg ikek ved det men vil da bare gerne se hvor man kan se det ?