Avatar billede viking69 Novice
21. juni 2015 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD cloning til større HD

Jeg er ny inden for cloning af HD. Da jeg alligevel ville clone min HD, valgte jeg en dobbelt så stor HD (fra 1GB til 2GB). Begge WD black serie.

Jeg har ikke noget kendskab til cloning software, så jeg surfede på nettet og fandt programmet Reflect fra Macrium. Ved ikke om det er bedre eller dårligere end andre programmer.

Nu til problemet. Efter at jeg har clonet min 1GB harddisk til min 2GB disk, er min 2GB disk kun på 1GB. Det synes jeg naturligvis er lidt ærgerligt, så jeg vil spørge i dette forum hvordan jeg får alle 2GB ud af min nye HD.

Jeg har naturligvis været inde i cloning programmet, for at se om jeg havde overset noget, men det har jeg tilsyneladende ikke.

vh
Henrik

Windows 7
NTFS SATA harddisk system
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juni 2015 - 14:16 #1
brug et partionerings værktøj til at udvide partionen.
Det kunne være: EaseUS Partition Master
Men der er mange flere muligheder.
Avatar billede tryltryl Juniormester
21. juni 2015 - 16:25 #2
Partitionen kan udvides direkte i Windows, i diskhåndtering. Eller man kan oprette en mere, hvis man vil.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2015 - 16:40 #3
Sådan kommer du hurtig ind i diskhåndteringen hvor du kan ændre på din HDD !
http://web.gratisupload.dk/f/8n9k2638h9/full
Avatar billede viking69 Novice
25. juni 2015 - 20:25 #4
Jeg har efterfølgende downloadet EaseUS Todo Backup Free 8.3, og her kunne jeg gå ind og definere partionen på min nye harddisk til 2TB, og mit problem blev løst.

Tak for svarene.

vh

Henrik