Avatar billede Magic4eyes Novice
23. juni 2015 - 09:05 Der er 8 kommentarer

Hvad er den bedste og billigste akasse?

jeg synes at der er stor prisforskel på akasser og svært at gennemskue, hvad jeg får for pengene men har fundet en oversigt her:
http://www.find-billigste-akasse.dk/
nogen der har efaringer med sådan en prisoversigt?
23. juni 2015 - 10:01 #1
De billgste A-kasser finder du på listen, som du linker til.

De bedste vil typisk være fagrelaterede. Eksempelvis er magistrenes A-kasse vist på listen. Det vil være et godt valg, hvis du er magister.
Avatar billede spejderhagl Praktikant
23. juni 2015 - 11:56 #2
Vil nu mene, at denne oversigt også er en brugbart.
http://www.mikonomi.dk/a-kasser/
Der er i hvert fald end del mere information at finde om de forskellige a-kasser samt de generelle regler.
23. juni 2015 - 12:27 #3
Ved ikke hvem, der står bag den pågældende liste.

Men regelsættet for dagpenge er noget mere kompliceret end det der er beskrevet på siden.

Hvad er din situation - arbejde/uddannelse?
Avatar billede spejderhagl Praktikant
23. juni 2015 - 12:35 #4
Ja selvfølgelig er regelsættet mere kompliceret. Det fylder, så vidt jeg husker, 17.000 sider i loven.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. juni 2015 - 12:55 #5
En stor del af a-kasse tingene er så styret af lovgivning så der er meget mindre pris forskel end på fagforenings kontigent. Nogle fagforeninger giver mulighed for fordelagtige lønforsikringer - feks dele af HK. De kan være billigere eller umulige at tegne andre steder.
Avatar billede Jakobjanz Praktikant
19. januar 2017 - 10:21 #6
Synes prisoversigterne virker efter al hensigt. Netop for at skabe mere gennemsigtighed i markedet, er disse oversigter blevet så populære. Jeg synes, at det er med al retfærdighed, at de får så meget opmærksomhed, som de gør!
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2017 - 16:37 #7
Det med 17000 sider lovtekst  er overdrevet - jeg tror du har talt vejledning til lovteksten med.
Avatar billede bergamo Praktikant
06. juli 2018 - 12:07 #8
Jeg anbefaler at bruge denne side, med opdatererede 2018-priser for a-kasser: https://www.skift-a-kasse.dk/