Avatar billede feldfoss123 Novice
23. juni 2015 - 15:17 Der er 8 kommentarer

Søge ordre nr. på dags dato

Hej

Jeg har et regneark, hvor jeg registrere mine ordre og hvilken dato ordren skal afsendes.
Jeg kunne godt tænke mig et ekstra ark hvor jeg for listet de ordre der skal sendes i dag - altså at der bliver kigget på dato feltet, hvis feltet er dagsdato så skal den tage ordre nr. og liste dem i en oversigt - gerne i et nyt regneark.

Håber der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede finb Ekspert
23. juni 2015 - 15:38 #1
Du kan bruge AutoFilter og kun
vise dags dato
Avatar billede natkatten Mester
23. juni 2015 - 17:25 #2
Der er flere måder, dette kan ske på. Finb har omtalt autofilter, som en åbenlys mulighed.
I dette eksempel (som jeg oprindeligt lavede til en anden her på Eksperten) har jeg "pakket" et avanceret filter ind i en makro (VBA-kode). Her udtrækkes alle ordrer, som skal sendes dags dato, på et særskilt ark. Det kan også laves, således at det trækkes ud i en ny fil, hvis dette ønskes (en fil for hver dag f.eks.).

http://gratisupload.dk/f/8sbdgikkk9/
Avatar billede feldfoss123 Novice
25. juni 2015 - 14:05 #3
Virker perfekt - tak for hjælpen
Avatar billede feldfoss123 Novice
25. juni 2015 - 14:07 #4
Og det var til Natkatten:-)
Hvordan tildeles point??
Avatar billede natkatten Mester
25. juni 2015 - 16:17 #5
Mht. pointgivning og lukning af spørgsmålet: Du accepterer dette svar. Du skal ikke selv svare, men kun kommentere. Du bør derfor afvise dine egne to svar.
Avatar billede feldfoss123 Novice
26. juni 2015 - 07:35 #6
Okay tak for hjælpen
Avatar billede feldfoss123 Novice
26. juni 2015 - 07:38 #7
Tillæg - kan man på nogen måde dele et regneark med makroer? Hvis jeg vil dele arket så flere kan åbne det samtidig så kommer der fejl og siger det kan man ikke...
Avatar billede natkatten Mester
27. juni 2015 - 10:23 #8
Prøv at kigge på denne. Kan ikke her teste flerbrugeradgangen.

Husk at ændre stien til det for dig relevante. Er her sat til C:\temp.

http://gratisupload.dk/f/8sce82pwo0/