Avatar billede mahyar Nybegynder
26. juni 2015 - 14:06 Der er 5 kommentarer

Fejl i ordrefaktureringsjob i batch

Hej

Vi får en fejl hver gang vi kører ordrefaktureringsjob i bacth. Dvs. at de fysiske fakturaer bliver printet, og email fakturaer bliver også sendt, men der hvor den skal lægge en pdf faktura ind på en temp mappe, siger den af mappen eksisterer ikke, også crasher det hele.
Nedenstående er koden der prøver på at lægge filen i temp-mappen.

Det er AX 2012 r2 vi bruger.

[DataMemberAttribute]
public str fileName(str _value = fileName)
{
    #WinAPI
    str directory;

    // if setter is called, then get directory and check if valid, else throw error.
    if (_value && !prmisDefault(_value))
    {
        directory = System.IO.Path::GetDirectoryName(_value);

        // if the directory is empty then use the users temp path.
        if (!directory)
        {
            directory = SRSPrintDestinationSettings::getTempFilePath();

            // create the file name by combining the temp path the filename.
            fileName = System.IO.Path::Combine(directory, _value);
        }
        else
        {
            if (printMediumType == SRSPrintMediumType::File && !System.IO.Directory::Exists(directory))
            {
                throw error(strFmt("@SYS72247", directory));
            }

            if (printMediumType == SRSPrintMediumType::NCEBoks && !System.IO.Directory::Exists(directory))
            {
                throw error(strFmt("@SYS72247", directory));
            }
                        // if directory is valid, then just assign the value to member variable.
            fileName = _value;
        }

        // if file name is changed, user may be prompted for overwriting existing file; pass false to allow this prompt to happen
        this.parmOverwriteFileIsSet(false);
    }

    return fileName;
}
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
13. august 2015 - 15:10 #1
Hvis det afvikler i batch, er det din service account til AOS der skal gemme den temp-fil. Det ville jeg lave en folder til, på en UNC sti (\\server\share\)

Hvis den service account ikke har adgang til at oprette filer op den server den kører på, er det en access fejl du får.
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. august 2015 - 15:26 #2
Hej gorgenmuld

Der er lidt nyt i denne sag nu. Vi har prøvet det med en anden bruger og det gik igennem. Men den bruger der skal udføre den opgave, får stadig fejl. Og jeg har givet ham "Fuld kontrol" til den UNC mappe filerne skal lægges i.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
13. august 2015 - 15:33 #3
Og vedkommende har både share rettigheder og ntfs rettigheder?
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. august 2015 - 15:47 #4
Hvor kan jeg tjekke det?
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
13. august 2015 - 15:53 #5
Den server hvorpå dit share ligger (\\server) og når du højekligger på den folder der er delt, der kan du se hvordan share rettighederne er sat. Og ved siden af det, er der den almindelige ntfs rettighed på fil niveau.