Avatar billede ninanip Novice
08. juli 2015 - 17:07 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne Windows 8

Hej sønnen har arvet en pc med w8

Vi har været inde på mange hjælpe link, og meget er forsøgt, sidste var en trin for trin hvor man starter i søge mode og laver en startup fil til CMD.
Når det er gjort trin for trin, pwd er sat til blank, så kommer man stadig ikke ind efter restart.
Vi vil ikke ud i at lægge ny Windows ind.
Der fandtes ingen backup cd eller andet da lejligheden blev tømt.
Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 17:35 #1
Du er sparsom med oplysninger. Kom problemet pludseligt? Har du været i Bios? Prøv ved computerens opstart, så snart logoet vises, at holde F12 ned (det kan også være F1 eller F2) så skulle der gerne komme en menu, hvor man kan se, hvad computeren prøver at starte op på. Måske prøver den at starte op på noget andet end windows?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 17:37 #2
Jeg ser først nu, at du har flere åbne spørgsmål, dem bør du lukke.
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ninanip
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2015 - 17:39 #3
Med hensyn til at resette Windows Password har i prøvet denne?
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede ninanip Novice
08. juli 2015 - 18:49 #4
Nej det kom ikke pludseligt, det er en arvet maskine. Altså fra et familie medlem der er gået bort.
22061, kigger på din løsning.
Kommer tilbage.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. juli 2015 - 22:14 #5
Hvis det ikke virker. Så kan i komme forbi mig? Jeg bor på Sjælland. Jeg har en CD-Rom der kan fjerne pass fra alle Windows maskiner.
Men jeg sender eller låner den ikke ud, i bliver nødt til at komme til mig. :)
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2015 - 22:34 #6
#5
Fint tilbud, men selv om Sjælland ikke er en verdensdel, kan det for mange blive noget af en rejse:-)
Der er nemmere muligheder f.eks http://www.broexperts.com/2014/08/how-to-resetrecover-windwos-8-1-with-hirens-bootcd/
Og der er mange flere på nettet.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. juli 2015 - 00:30 #7
Okay.. Nærmere Hillerød eller kbh :D
Men ja, der er også mange programmer på nettet og guides..
Avatar billede ninanip Novice
09. juli 2015 - 07:01 #8
22061, Skifter24 vi arbejder stadig på sagen og søndag har jeg selv tid til at hjælpe. Vi kigger på alle løsninger og takker indtil videre.
Avatar billede ninanip Novice
12. juli 2015 - 16:32 #9
Det er ikke rigtig noget af det der virker.
Andre ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2015 - 23:13 #10
Hvis i ikke kan kan få logget på Windows når i har brugt programmerne fra Hirens Boot cd, så vil jeg mene i bør have en Windows cd så i kan komme videre. Nøglen til computeren ligger sandsynligvis gemt i bios, så når i installerer vil den automatisk blive aktiveret.
Avatar billede ninanip Novice
13. juli 2015 - 06:22 #11
22061, jeg kan se at den er købt med Windows 7, da der sidder en label med licens kryb på siden, men startup er i Windows 8.
Dvs W7 er upgraderet, tænker jeg. Ingen steder kan vi finde nogen program CD'er. :(

Hvad skal han købe for at komme på maskinen?
Studerende, dvs. en studentlicens er oplagt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:01 #12
Hvis den er købt med Windows 7 og senere opgraderet, så havde jeg installeret Windows 7 på den igen.
Måden du kan gøre det på er at hente en Windows 7 du kan installere med. Jeg har med held henvist til denne side:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1
Her kan man hente en multidvd som man kan installere alle udgaver af Windows 7 med. Under installation vil du få dette billede frem, og det er så her du vælger lige den version du har nøgle til.http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg
Installtionfilen er på DANSK.
Windows 7 bliver der mulighed for at hente opdateringer til i 5 år endnu, men du vil også få tilbud om at opgradere til Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:03 #13
Filen du henter skal enten brændes på cd som et image der er bootbart, eller også skal den klargøres så den kan køres på en usb pind. Vælger du usb er Rufus det oplagte valg at klargøre med: https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:05 #14
#12 Husk at hente den version der passer lige til den nøgle du har i bunden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:06 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:08 #16
PS der kan godt gå et lille halvt minut før du får besked om download, da det skal hentes på en server.
Avatar billede ninanip Novice
13. juli 2015 - 20:27 #17
Hej,.... Der lyder som en løsning som vi vil teste når den unge mand kommer hjem fra ferie.
Vi vender tilbage og takker indtil da :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2015 - 16:10 #18
Jamen velbekomme da. Ferie ja det skal jeg også have fra på mandag.
Jeg er jeg væk i 14 dage, så hvis jeg ikke svarer er det derfor :-)
Avatar billede ninanip Novice
14. juli 2015 - 19:44 #19
Jamen så god ferie. Mon ikke at vi lykkes med det.
Avatar billede ninanip Novice
14. juli 2015 - 19:46 #20
Jo forresten hvordan finder vi ud af, om det er 32 eller 64 bit?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2015 - 21:11 #21
Står der ikke på nøglen om det er til 32 eller 64 bit?

Hvis ikke, må i lige søge på computeren og finde en side der skriver hvilket system den var preinstalleret med.
Formoder det så vil lede jer i rette retning.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 23:59 #22
#21
Det er samme nøgle til 32 og 64 bit. Det er kun versionen som betyder noget.
Avatar billede ninanip Novice
15. juli 2015 - 07:16 #23
Måske i BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2015 - 17:31 #24
#23 Havde computeren været født med Windows 8 så havde nøglen ligget i Bios. Men da den er en opgradering fra Windows 7 ligger den ikke i Bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2015 - 09:50 #25
Er i kommet videre?
Avatar billede ninanip Novice
26. juli 2015 - 10:21 #26
YES... Han fik downloades til 64 BIT vi satsede på at det var den og nu er den igang. Så MANGE TAK for dine input, smid mig et svar så jeg kan give point det er jeg ikke så smart til at greje  :)

Han kan ikke åbne steam, men det er vel port forward settings i routeren? Som er en Thompson, Stofanet Scheiße.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2015 - 16:39 #27
Godt det kom til at virke for jer. Det med Stram kan jeg desværre ikke lige hjælpe med. Vil anbefale i opretter et nyt spørgsmål med dette problem. Dette er et svar til lukning af tråden  :-)
Avatar billede ninanip Novice
27. juli 2015 - 15:21 #28
Super duper, så er det løst, han fandt ud af det med grafikken og steam :)
Tak for support.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2015 - 20:15 #29
Velbekomme :-)