Avatar billede lasse0000 Novice
13. juli 2015 - 08:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fil håndtering

Har gendannet ca. 8500 filer fra en død harddisk, Word, Excel, pdf, og jpg. Er der en der kender et program der kan sortere dem, sådan at jeg kan lave en mappe med Word og en med Excel osv. lige nu er det en stor pærevælling.
Avatar billede chalde Seniormester
13. juli 2015 - 08:54 #1
I Windows, brug søgefeltet i stifinder til at finde de enkelte filtyper.
Ex: Vælg mappen med alle filerne -> *.doc* -> marker alle -> ctrl-x -> ny mappe -> ctrl-v
Det samme for de øvrige (*.xl*, *.pdf, *.jp*g). Det tager kortere tid end enten at hente et program eller skrive en batchfil til det.

Ellers lav en batchfil som skrevet: http://stackoverflow.com/questions/20745044/windows-cmd-sort-files-by-file-type-and-store-them-in-folder
Avatar billede lasse0000 Novice
13. juli 2015 - 09:05 #2
Tusinde tak, prøvede lige med en lille fil, og det virker bare. læg venligst et svar
Avatar billede chalde Seniormester
13. juli 2015 - 09:11 #3
Np :)

Bare behold point.
Avatar billede lasse0000 Novice
13. juli 2015 - 09:31 #4
:)