Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
15. juli 2015 - 07:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript/jquery

Hej
Jeg har siddet og rodet med noget jquery i lang tid nu, så nu hører jeg herinde.
Jeg skal manipulere nogle elementer på en side efter at siden er loadet.

Jeg har dette HTML:
<td class="planner_day_col">
<ul class="task_list_detail">
<!-- Nogle gange er der en <li> andre gange er der ikke, men har sat den på med <li> -->
<li>
</li>
</ul>
</td>

Det jeg skal have lavet er noget jquery/javascript som går ind og søger på om <ul> har et child. Hvis ikke den har et child, så skal den tilføje display:none til <td>

Er dette noget der kan laves? og er der en der er skrap til jquery der kan fortælle mig det?
Avatar billede Slater Ekspert
15. juli 2015 - 08:58 #1
if ( $('ul.task_list_detail > li').length > 0 )

- det vil tjekke om der er nogen li'er som direkte børn til ul.task_list_detail
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
15. juli 2015 - 09:18 #2
Hvordan får jeg så tilføjet display:none på på <td>, hvis der er en der ikke har <li> ?
Der er flere <td> med samme class, den skal gå dem alle igennem og tilføje til alle der ikke har en <li> under sig.
Avatar billede Slater Ekspert
15. juli 2015 - 10:21 #3
F.eks.
$('.planner_day_col').each(function() {
    if ( $(this).find('li').length == 0 )
        $(this).hide();
});
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
15. juli 2015 - 11:15 #4
For søren viperine!
Det virkede, det er jeg super glad for. Smider du lige et svar så kan jeg give dig point :)
Avatar billede Slater Ekspert
15. juli 2015 - 12:20 #5
Det var godt. Så gerne.