Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. juli 2015 - 10:32 Der er 5 kommentarer

Min PC går ud efter kortere ellere længere spil sessioner, HJÆLP!

Hej Eksperten

Jeg har det problem at min computer genstarter efter kort eller længere tids spille sessioner.
ingen BSOD og ingen andre advarsler. Mine temperaturer er et godt stykke under farer grænser.

Disse genstart kan komme efter 7 minutters Counter Strike: Global Offensive, men først efter 6 timers The Witcher 3. den skriver:
"Power supply surges detected during the previous power on.
ASUS Anti-Surge was triggered to protect system from unstable power supply unit!"
Tiderne skrevet er estimater, jeg spillede The Witcher 3 i 6 timer, men dagen før spillede jeg alle mulige tunge spil i op til 9 timer uden problemer. Det lader til at være en smule tilfældigt.

jeg har prøvet at geninstallere, jeg har prøvet at kører stress test på både CPU og GPU hver for sig og samtidig, men intet er sket. jeg har selvfølgelig haft overvejet om det er min PSU der fejler, men af 2 årsager spørger jeg her, 1 fordi en ny PSU ikke er billig og har ikke så mange penge at smide efter nye dele. 2 fordi jeg vil være 100% sikker på det er den før jeg overvejer at skifte den, også lidt af samme grund som før.

Jeg havde også en teori om at hvis det er en PSU så må den jo fejle hver gang den kommer under høj load, men dette lader ikke til at være tilfældet...

jeg har ikke lige en ekstra computer til rådighed at teste i, kan måske låne en kammerats, men dette er dog ret tidsbegrænset.

jeg takker på forhånd for alle de råd i kan give...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2015 - 12:10 #1
Powersuply står der

Du bør se på om din strømforsyning er kraftig nok

M.v.h
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. juli 2015 - 12:42 #2
setuppet er 2 år gammelt, og har fungeret i ligeså lang tid. derudover har jeg prøvet at lave en beregning med en webapp, som siger systemet skal bruge omkring 470-500 watt, og jeg har en 650 watt PSU
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2015 - 13:39 #3
så må du teste dyret og se om den finder noget

brug burn in test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

du skal bruge denne her

    Download BurnInTest Standard edition V8.1 (32 & 64 bit)
22.7 MB, Build 1003

måske sladrer den om hvad det skyldes

man skal rydde kabinettet for møg og skidt hvis det forefindes meen det er du sikker på ikke skyldes det

m.v.h
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. juli 2015 - 13:42 #4
som skrevet har jeg prøvet med sådan en test, intet resultat. kabinettet har jeg haft åbnet og renset, og sørget for at temps er som de skal være
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2015 - 15:34 #5
lån en anden stømforsyning hvis du har den mulighed

"Power supply surges detected during the previous power on.

du er nød til at udelukke eller kommer du ikke videre

m.v.h